Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32257
Title: Εκπαιδευτικές ανάγκες γονέων Μεταναστών και Ρομά.
Authors: ΛΙΑΚΟΥ, ΙΟΡΔΑΝΙΑ
Advisor: Μάγος Κωνσταντίνος, Δρ
Keywords: Μετανάστες;γονείς;Ρομά;διαπολιτισμική;εκπαίδευση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Διερευνώντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες γονέων, διαφορετικής εθνοπολιτισμικής προέλευσης από τον κυρίαρχο πληθυσμό, γίνεται αναφορά σε δυο ομάδες γονέων, Μεταναστών και Ρομά. Εντοπίζονται τα κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά των ομάδων, προβάλλονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες-ενδιαφέροντα και τα πιθανά εμπόδια των γονέων. Ορίζεται ο ρόλος της εκπαίδευσης, ως σημαντικό εφόδιο και μέσο, το οποίο συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη και εξέλιξη του ατόμου. Αναγνωρίζεται η δυσκολία εκμάθησης της ελληνικής, ως β΄ξένης γλώσσας. Ανιχνεύονται οι κοινωνικές σχέσεις των δυο ομάδων με τους Έλληνες γηγενείς, εντοπίζεται το φαινόμενο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας και κατατίθενται πιθανές αντιδράσεις των γονέων.Εξετάζεται η επαρκής ή όχι ελληνική μεταναστευτική και κοινωνική πολιτική Ρομά και αποτυπώνεται η εκπαιδευτική πολιτική, σε ότι αφορά εκπαιδευτικά-επιμορφωτικά προγράμματα, τα οποία έχουν θεσμικά κατοχυρωθεί τα τελευταία χρόνια και απευθύνονται σε μετανάστες και Ρομά γονείς. Αποτυπώνονται οι ανάγκες των γονέων, σχετικά με τη λειτουργία αντίστοιχων προγραμμάτων και τα επιθυμητά προσόντα του εκπαιδευτή-δασκάλου. Εξετάζεται και υποστηρίζεται η παραπάνω διαδικασία, σύμφωνα με τις αρχές και τη λειτουργία της εκπαίδευσης ενηλίκων.Προσδιορίζεται ο γενικός σκοπός και οι στόχοι της έρευνας, τίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα και λαμβάνονται συνεντεύξεις από τις δυο ομάδες γονέων. Τηρούνται όλες οι προυποθέσεις που αφορούν τη διεξαγωγή επιστημονικής ποιοτικής έρευνας και εξασφαλίζονται ζητήματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Γίνεται σύγκριση των δεδομένων που έχουν κατατεθεί και από τις δυο ομάδες και τελικά αποτυπώνεται το τελικό συμπέρασμα, που αφορά την καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών του συγκεκριμένου πληθυσμού-ομάδων. Η έρευνα προσεγγίζεται με την ποιοτική μέθοδο, στα πλαίσια μιας διαπολιτισμικής λογικής, η οποία στηρίζεται στην αποδοχή, συνεργασία και αλληλεπίδραση των γονέων με το γηγενή πληθυσμό. Όλη η ερευνητική διαδικασία, εξεταζόμενη από την μεριά των ανθρωπιστικών επιστημών. αποτελεί νέα ματιά σε μια γενικότερη αναθεώρηση των εκπαιδευτικών αναγκών που αφορούν ιδιαίτερες κοινωνικά ομάδες, όπως μετανάστες και Ρομά γονείς στη σύγχρονη Ελλάδα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liakou._ DP._EKP64.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.43 MBAdobe PDFView/Open
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β-Liakou.pdfΠαράρτημα710.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.