Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32252
Title: Μagic Book 2: Εξερευνώντας τις προοπτικές για τους μικρούς μαθητές ενός πλαισίου διδακτικής δομής βασισμένου σε ιστορίες σε περιβάλλον μάθησης διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας
Authors: ΤΣΟΛΑΚΗ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: Αλεξίου, Θωμαή Δρ.
Keywords: πλαίσιο διδακτικής δομής βασισμένο σε ιστορίες - Story-based frameworκ;Λεξική Προσέγγιση - Lexical Approach;απομνημόνευση λεξικών συστάδων - lexical chunks memorisation
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει την σχέση που υπάρχει ανάμεσα στις προτιμήσεις των μικρών μαθητών όσον αφορά σε συγκεκριμένες ιστορίες και τρόπους κατάκτησης της γλώσσας, μέσα σε ένα πλαίσιο διδακτικής δομής βασισμένο σε ιστορίες, και την απομνημόνευση λεξικών συστάδων στην ξένη γλώσσα. Για αυτόν τον σκοπό, διεξάγεται μία μελέτη περίπτωσης σε τρία τμήματα της 3ης τάξης του Δημοτικού σχολείου, των οποίων οι μαθητές χρησιμοποιούν το Μαγικό βιβλίο 2, καθορισμένο βιβλίο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας για την διδασκαλία των Αγγλικών στους μαθητές τoυ συγκεκριμένου επιπέδου στα Ολοήμερα Δημοτικά σχολεία. Οι μαθητές αναμένεται να θυμούνται περισσότερες τυποποιημένες εκφράσεις τις οποίες διδάχθηκαν μέσα από τις αγαπημένες τους ιστορίες και μέσω των τρόπων κατάκτησης της γλώσσας τους οποίους ισχυρίζονται πως προτιμούν. Στην προσπάθεια να καταστεί αξιόπιστη η έρευνα χρησιμοποιούνται μέθοδοι συλλογής τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών δεδομένων. Αρχικά δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, ώστε να καταστούν σαφείς οι προτιμήσεις των μαθητών όσον αφορά στις ιστορίες του βιβλίου και τoυς προτιμώμενους τρόπους κατάκτησης της τυποποιημένης γλώσσας η οποία συμπεριλαμβάνεται σε αυτό. Επιπρόσθετα, οι μέθοδοι της ομαδικής συνέντευξης και του ημερολογίου του δασκάλου συμπλήρωσαν τα πορίσματα του ερωτηματολογίου. Τέλος, σχεδιάστηκαν τέσσερις δραστηριότητες εναλλακτικής αξιολόγησης, οι οποίες αντανακλούν το Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών και την Επικοινωνιακή Μέθοδο εκμάθησης της γλώσσας, με σκοπό να προσφέρουν μια διεισδυτική θεώρηση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατοχυρώνουν την γνώση απλών δομών στην ξένη γλώσσα. Με βάση τα αποτελέσματα, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι πρωτοποριακές μέθοδοι οι οποίες εφαρμόζονται στο Magic Book 2 έχουν επίδραση στην δημιουργία θετικής στάσης προς όλους τους τρόπους κατάκτησης της γλώσσας, οι οποίοι φαίνεται με την σειρά τους να οδηγούν στην εκμάθηση λεξικών συστάδων. Ειδικά τα τραγούδια φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την απομνημόνευση της τυποποιημένης γλώσσας. Τα συμπεράσματα της έρευνας για όλες τις τάξεις με παρόμοια χαρακτηριστικά θα συζητηθούν.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sofia Tsolaki-dissertation.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα5.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.