Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚεφαλάκη, Μαργαρίτα-
dc.contributor.authorΣΩΤΗΡΙΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ-
dc.date.accessioned2016-09-30T14:26:48Z-
dc.date.available2016-09-30T14:26:48Z-
dc.date.issued2016-10-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/32249-
dc.description.abstractΣε μία εποχή καταιγιστικών ψηφιακών εξελίξεων και κυριαρχίας των νέων τεχνολογιών οι σύγχρονοι πολιτιστικοί οργανισμοί καλούνται να ανταποκριθούν στον πολυδιάστατο ρόλο τους επιβιώνοντας σε ένα ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Τα ψηφιακά μέσα έχουν εισχωρήσει σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας των πολιτισμικών μονάδων και η ενσωμάτωσή τους κρίνεται θεμελιώδης για τη βιωσιμότητα και την αύξηση της αποδοτικότητάς τους. Όπως και σε κάθε άλλη έκφανση της δράσης των πολιτισμικών μονάδων, έτσι και στο σκέλος της επικοινωνίας η ψηφιακή τεχνολογία δημιούργησε ένα νέο πεδίο προοπτικών, αλλά και προκλήσεων. Η χρήση του διαδικτύου και των ποικίλων εφαρμογών του ανέτρεψε τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών και οδήγησε στην αναθεώρηση των σχέσεών τους με το κοινό. Πλέον ολοένα και περισσότεροι πολιτιστικοί οργανισμοί αρχίζουν και αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα των εργαλείων της ψηφιακής επικοινωνίας, εντάσσοντας συστηματικά το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην επικοινωνιακή τους στρατηγική. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πολιτιστική επικοινωνία και ο βαθμός αξιοποίησής τους ως εργαλείων προσέλκυσης κοινού και προβολής των πολιτιστικών οργανισμών. Σε πρώτο επίπεδο επιχειρείται μία θεωρητική επισκόπηση των εννοιών και των χαρακτηριστικών του πολιτισμού, της επικοινωνίας, του marketing, της πολιτιστικής επικοινωνίας και του διαδικτύου. Υπό το πρίσμα του θεωρητικού πλαισίου, η μελέτη μας επικεντρώνεται στη συνέχεια στην περίπτωση του δικτύου μουσείων Tate στη Μ. Βρετανία, ώστε να αναδειχθούν οι δυνατότητες χρήσης του διαδικτύου και των social media στην πολιτιστική επικοινωνία. Ακολούθως εστιάζουμε στην ελληνική πραγματικότητα και συγκεκριμένα στην περίπτωση της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, εξετάζοντας την παρουσία της στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα αναλύονται ο τρόπος που ο ίδιος ο πολιτιστικός οργανισμός αντιλαμβάνεται τη σχέση του με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι τρόποι που η Στέγη χρησιμοποιεί τα ψηφιακά μέσα ως εργαλεία επικοινωνιακής προβολής, αλλά και ο τρόπος ανταπόκρισης των χρηστών του διαδικτύου.el
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel
dc.language.isoΕλληνικά-elel
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel
dc.relationΑθανασοπούλου, Α., «Ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού», στο: Αθανασοπούλου, Α. – Δάλλας, Κ.- Μακρή, Α. – Χαμπούρη-Ιωαννίδου, Αικ. (2003), Πολιτιστική Επικοινωνία – Μέσα Επικοινωνίας, Τόμος Β, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.relationΔάλλας, Κ., «Τεχνολογίες της πληροφορίας, Διαδίκτυο και πολιτιστική επικοινωνία», στο: Αθανασοπούλου, Α. – Δάλλας, Κ.- Μακρή, Α. – Χαμπούρη-Ιωαννίδου, Αικ. (2003), Πολιτιστική Επικοινωνία – Μέσα Επικοινωνίας, Τόμος Β, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.relationΚάστορας, Σ. (2002), Πολιτιστική Επικοινωνία - Αρχές και Μέθοδοι Επικοινωνίας, Τόμος Α, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.relationΜακρή, Α., «Έρευνα αγοράς», στο: Αθανασοπούλου, Α. – Δάλλας, Κ.- Μακρή, Α. – Χαμπούρη-Ιωαννίδου, Αικ. (2003), Πολιτιστική Επικοινωνία – Μέσα Επικοινωνίας, Τόμος Β, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.relationΜακρή, Α., «Σχεδιασμός μάρκετινγκ», στο: Αθανασοπούλου, Α. – Δάλλας, Κ.- Μακρή, Α. – Χαμπούρη-Ιωαννίδου, Αικ. (2003), Πολιτιστική Επικοινωνία – Μέσα Επικοινωνίας, Τόμος Β, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.relationΠασχαλίδης, Γ., «Βασικές έννοιες και ζητήματα στη μελέτη του πολιτισμού και της τέχνης» στο: Πασχαλίδης, Γ. & Χαμπούρη - Ιωαννίδου, Αικ. (2002), Οι Διαστάσεις των Πολιτιστικών Φαινομένων – Εισαγωγή στον Πολιτισμό, Τόμος Α, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.relationΧαμπούρη – Ιωαννίδου, Αικ., «Η πολιτιστική βιομηχανία – Ο κόσμος της Τέχνης» στο: Πασχαλίδης, Γ. & Χαμπούρη - Ιωαννίδου, Αικ. (2002), Οι Διαστάσεις των Πολιτιστικών Φαινομένων – Εισαγωγή στον Πολιτισμό, Τόμος Α, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.relationΧαμπούρη – Ιωαννίδου, Αικ., «Στρατηγική διαχείρισης των πολιτιστικών ιδρυμάτων», στο: Βινιεράτου, Μ. – Γεωργίου, Α. – Γλύτση, Ε. – Κιούκας, Α. – Κοσκινά, Αικ. – Μπουσουλέγκα, Χ. – Οικονόμου, Μ. – Σκούρα, Β. – Ταξοπούλου, Ι. - Χαμπούρη-Ιωαννίδου, Αικ. (2003), Πολιτιστική Διαχείριση, Πολιτιστική Πολιτική και Διοίκηση, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el
dc.subjectπολιτιστικοί οργανισμοίel
dc.subjectcultural organizationsel
dc.subjectπολιτιστική επικοινωνίαel
dc.subjectcommunicationel
dc.subjectδιαδίκτυοel
dc.subjectInternetel
dc.subjectμέσα κοινωνικής δικτύωσηςel
dc.subjectsocial mediael
dc.subjectΤέιτel
dc.subjectTateel
dc.subjectΣτέγη Γραμμάτων και Τεχνώνel
dc.subjectStegiel
dc.titleΔιαδίκτυο και πολιτιστική επικοινωνία: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο προσέλκυσης κοινούel
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel
dc.title.titlelatinInternet and communication in cultural organizations; Social media as a tool to attract audienceel
dc.description.abstractlatinThe emergence and rapid development of new technologies initiated a new era for cultural organizations. Digital technologies and their various applications open new prospects of growth in the field of cultural industries, expanding the possibilities of producing, distributing and promoting cultural products and services. The internet and social media platforms can help arts organizations boost their sales, promote their events, entice new audience and increase their audience engagement. The following study examines how online social networking can be used as a tool of cultural communication in order to reach and attract audience. On a first level we examine the theoretical framework of culture, communication and marketing, making specific reference to key concepts of our study and its terminology. Then, focusing on the Tate social media strategy we highlight how the gallery integrates social media in its communication policy. In the next section we explore the ways that Onassis Cultural Centre «Stegi» is using social media platforms and their impact on internet users, by selecting and analyzing data from the organization’s website and its accounts on Facebook and Twitter. Survey results reveal that the organization has a consistent digital presence and that social media play an integral role in its communication strategy. However Stegi’s social media accounts are mainly viewed as tools for raising awareness of its brand and exhibitions, rather than a vehicle to increase interaction and build stronger relationships with the online audience.el
dc.bibliography.number12el
dc.date.accepted2016-09-17-
dc.audienceΔιοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων / ΔΠΜ61el
dc.coverage.pages115el
dc.coverage.references49el
dc.coverage.appendixes1el
dc.description.otherΠεριέχει: εικόνες, πίνακες, διαγράμματα.el
dc.contributor.advisor1Τσενέ, Λήδα-
dc.contributor.advisor2Μπαντιμαρούδης, Φιλήμων-
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔιπλωματικήΔΠΜ2.pdf
  Restricted Access
Διπλωματική Εργασία1.48 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.