Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32249
Title: Διαδίκτυο και πολιτιστική επικοινωνία: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο προσέλκυσης κοινού
Authors: ΣΩΤΗΡΙΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ
Advisor: Κεφαλάκη, Μαργαρίτα
Keywords: πολιτιστικοί οργανισμοί;cultural organizations;πολιτιστική επικοινωνία;communication;διαδίκτυο;Internet;μέσα κοινωνικής δικτύωσης;social media;Τέιτ;Tate;Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών;Stegi
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σε μία εποχή καταιγιστικών ψηφιακών εξελίξεων και κυριαρχίας των νέων τεχνολογιών οι σύγχρονοι πολιτιστικοί οργανισμοί καλούνται να ανταποκριθούν στον πολυδιάστατο ρόλο τους επιβιώνοντας σε ένα ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Τα ψηφιακά μέσα έχουν εισχωρήσει σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας των πολιτισμικών μονάδων και η ενσωμάτωσή τους κρίνεται θεμελιώδης για τη βιωσιμότητα και την αύξηση της αποδοτικότητάς τους. Όπως και σε κάθε άλλη έκφανση της δράσης των πολιτισμικών μονάδων, έτσι και στο σκέλος της επικοινωνίας η ψηφιακή τεχνολογία δημιούργησε ένα νέο πεδίο προοπτικών, αλλά και προκλήσεων. Η χρήση του διαδικτύου και των ποικίλων εφαρμογών του ανέτρεψε τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών και οδήγησε στην αναθεώρηση των σχέσεών τους με το κοινό. Πλέον ολοένα και περισσότεροι πολιτιστικοί οργανισμοί αρχίζουν και αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα των εργαλείων της ψηφιακής επικοινωνίας, εντάσσοντας συστηματικά το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην επικοινωνιακή τους στρατηγική. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πολιτιστική επικοινωνία και ο βαθμός αξιοποίησής τους ως εργαλείων προσέλκυσης κοινού και προβολής των πολιτιστικών οργανισμών. Σε πρώτο επίπεδο επιχειρείται μία θεωρητική επισκόπηση των εννοιών και των χαρακτηριστικών του πολιτισμού, της επικοινωνίας, του marketing, της πολιτιστικής επικοινωνίας και του διαδικτύου. Υπό το πρίσμα του θεωρητικού πλαισίου, η μελέτη μας επικεντρώνεται στη συνέχεια στην περίπτωση του δικτύου μουσείων Tate στη Μ. Βρετανία, ώστε να αναδειχθούν οι δυνατότητες χρήσης του διαδικτύου και των social media στην πολιτιστική επικοινωνία. Ακολούθως εστιάζουμε στην ελληνική πραγματικότητα και συγκεκριμένα στην περίπτωση της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, εξετάζοντας την παρουσία της στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα αναλύονται ο τρόπος που ο ίδιος ο πολιτιστικός οργανισμός αντιλαμβάνεται τη σχέση του με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι τρόποι που η Στέγη χρησιμοποιεί τα ψηφιακά μέσα ως εργαλεία επικοινωνιακής προβολής, αλλά και ο τρόπος ανταπόκρισης των χρηστών του διαδικτύου.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔιπλωματικήΔΠΜ2.pdfΔιπλωματική Εργασία1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.