Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32234
Title: Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Πληροφορικής κλάδου ΠΕ19-20: Μία εμπειρική διερεύνηση σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Φθιώτιδας
Authors: ΒΑΡΣΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Advisor: Βορβυλάς, Γεώργιος, Δρ.
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adults’ Education;Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών;Exploring Training Needs;Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών;Teacher’s Training;Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών;Information and Communication Technologies
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Φθιώτιδας, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των ίδιων, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν απαιτείται να παρακολουθήσουν κάποιο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Η σημασία της συγκεκριμένης εργασίας έγκειται στην κάλυψη των κενών όσον αφορά τις επιμορφωτικές ανάγκες που δεν είχαν διερευνηθεί σε προηγούμενες έρευνες, λόγω μη λεπτομερούς και εστιασμένης καταγραφής τους και εξαιτίας της ύπαρξης μεταβολών που επήλθαν στα λειτουργικά χαρακτηριστικά του πεδίου στο οποίο δραστηριοποιείται αυτός ο πληθυσμός. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016. Για την συλλογή των δεδομένων επιλέξαμε την ποσοτική προσέγγιση, ως μέθοδο στην έρευνά μας. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήσαμε ένα ερωτηματολόγιο, που διαμορφώθηκε σε οκτώ ερευνητικούς άξονες, που προέκυψαν από τους επιμέρους στόχους της έρευνας. Δεν εφαρμόσαμε δειγματοληψία, αλλά η αποστολή του ερωτηματολογίου έγινε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία σε όλους, συνολικά 68 εκπαιδευτικούς Πληροφορικής που κατά την διεξαγωγή της έρευνας εργάζονταν στο εμπειρικό πεδίο. Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελούν 56 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής. Αυτό που προέκυψε από την έρευνα, όσον αφορά το έλλειμμα επιμόρφωσης, το οποίο έχουν σε σχέση με την ειδικότητά τους είναι ότι ορισμένα επιμορφωτικά προγράμματα τα έχουν παρακολουθήσει λίγοι εκπαιδευτικοί, ωστόσο, για όσα προγράμματα επιμόρφωσης παρακολούθησαν, έμειναν ικανοποιημένοι. Όσον αφορά τις επιμορφωτικές ανάγκες, το ενδιαφέρον της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών για το σύνολο των αντικειμένων που δεν είχαν καταγραφεί σε προηγούμενες έρευνες ήταν αυξημένο, που δείχνει ότι υπάρχουν ελλείψεις σε επιμορφωτικά προγράμματα που θα επέτρεπαν να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες των εκπαιδευτικών. Σχετικά με τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα, οι περισσότεροι απάντησαν ότι επιθυμούν το μικτό μοντέλο μάθησης, να διεξάγεται ανά νομό, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες, κοντά στην έδρα της κατοικία τους, το εκπαιδευτικό υλικό να είναι σε ηλεκτρονική μορφή και αναρτημένο διαδικτυακά και ο επιμορφωτής να γνωρίζει καλά το γνωστικό αντικείμενο και θέματα διδακτικής.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Varsos-de.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.25 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.