Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32230
Title: Εφαρμογή ενός περιστατικού από τη Βίβλο για την καταγραφή των γνώσεων και των ιδεών εννοιών της Γενετικής και της Φυσικής Επιλογής από μαθητές των ΕΠΑΛ: Η περίπτωση των αιγοπροβάτων του Ιακώβ
Authors: ΠΑΝΤΕΛΕΑΚΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Advisor: Αθανασίου, Κυριάκος, Δρ
Keywords: Φυσική Επιλογή;επίκτητο-κληρονομήσιμο;γονίδιο;μαθητές ΕΠΑΛ;Νatural Selection;acquired-hereditary;gene;students Vocational School
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η έρευνα αυτή σκοπό έχει να διερευνήσει τις αντιλήψεις εννοιών της Γενετικής και της Φυσικής Επιλογής, για πρώτη φορά, σε 305 μαθητές της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ειδικότερα, στο πρώτο μέρος εκτίθενται οι διάφορες έννοιες και οι αναγκαίοι λειτουργικοί ορισμοί που απαιτούνται για την έρευνα αυτή. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η κυρίως έρευνα. Μέσα από αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο, η διερεύνηση αφενός εστιάζει στην ικανότητα διάκρισης από τους μαθητές Λαμαρκισμού - Δαρβινισμού μέσα από ένα περιστατικό της Βίβλου και των εννοιών επίκτητο και κληρονομήσιμο χαρακτηριστικό, αφετέρου διερευνώνται σε στοιχειώδες επίπεδο σπέρματα γνώσεων τους για έννοιες της Γενετικής, όπως το γονίδιο και το DNA. Στόχος μας είναι να συμπληρώσουμε το «πάζλ» του επιστημονικού αλφαβητισμού σε αυτόν το μαθητικό πληθυσμό που έχει απογαλακτιστεί από την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και δεν διδάσκεται πλέον Βιολογία στον τύπο του Λυκείου αυτού. Στο τέλος του ερωτηματολογίου ζητείται η έκφραση της ικανοποίησής τους για το μάθημα της Βιολογίας κατά το παρελθόν και της επιθυμίας τους μεταξύ άλλων μαθημάτων για τη διδασκαλία της Βιολογίας στα ΕΠΑΛ. Τα αποτελέσματα δείχνουν πενιχρό επίπεδο γνώσεων και χαοτική κατάσταση στο μυαλό των μαθητών και των μαθητριών, γεγονός διαπιστωμένο και από άλλες πολυεπίπεδες έρευνες σε μαθητές στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Σύγχυση επίσης έχει διαπιστωθεί και σε φοιτητές ή εκπαιδευτικούς ανά τον κόσμο στα ίδια θέματα. Η συζήτηση μετά τα συμπεράσματα καταλήγει στην ανάγκη ολιστικής αντιμετώπισης του προβλήματος και λήψης μέτρων τόσο στο επίπεδο των άψυχων μέσων - βιβλία, περιεχόμενο, αναλυτικά προγράμματα, τεχνολογία, άτυπη εκπαίδευση - όσο περισσότερο στη διεπαφή όλων αυτών με μαθητές, εκπαιδευτικούς και όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία της μάθησης
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΚΠ 63 ΔΕ ΠΑΝΤΕΛΕΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 2016.pdfΠεριέχει το κυρίως σώμα της διπλωματικής εργασίας και δύο Παραρτήματα1.68 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.