Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32213
Title: (Διαδικτυακό)-Ραδιόφωνο στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας
Authors: ΔΑΒΑΝΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Advisor: ΜΠΕΡΜΠΕΡΟΓΛΟΥ, Δρ. ΠΑΡΑΣΧΟΣ
Keywords: Ραδιόφωνο, Διαδίκτυο, Γερμανικά;Webradio, Radio, Unterricht
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την χρήση του διαδικτυακού ραδιοφώνου στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Με την χρησιμοποίηση δημοσιογραφικών κειμένων και συγγραφικών πρακτικών προσομοιώνεται στην τάξη ένα γραφείο σύνταξης και παραγωγής ενός Ραδιοφώνου, όπου κανείς γράφει, διαβάζει, ακούει και μιλάει. Η παραγωγή του υλικού μπορεί να γίνει έτσι οπουδήποτε. Στην τάξη, στην ομάδα, στο τετράδιο, στο μικρόφωνο και στο διαδίκτυο. Μέσα από την χρησιμοποίηση του μαζικού μέσου ενημέρωσης όπως το ραδιόφωνο, στο παράδειγμα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, της Ντόιτσε Βέλλε και της ΕΡΤ, στόχος αποτελεί οι μαθητές να εντρυφήσουν χωρίς μεγάλη προσπάθεια στην γλώσσα και να προσεγγίσουν την ξένη γλώσσα ως βιωματική μάθηση. Η παρούσα εργασία απευθύνεται κυρίως στους καθηγητές της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας και ευελπιστεί να αποτελέσει ένα ερέθισμα για ένα στην δράση προσανατολισμένο μάθημα. Η διπλωματική εργασία αποτελείται γιαυτό από ένα θεωρητικό και ένα εμπειρικό μέρος. Στο θεωρητικό κομμάτι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται αρχικά στους βασικούς τρόπους και τις θεωρίες απόκτησης της γλώσσας καθώς και στις παραγωγικές και δεκτικές ικανότητες. Παρουσιάζονται ταυτόχρονα και οι μέθοδοι διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, ενώ στο επίκεντρο της εργασίας βρίσκεται πρακτικός προσανατολισμός μάθησης. Ακολουθεί η παρουσίαση του ρόλου της ικανότητας διαχείρισης και της επίδρασης των μέσων ενημέρωσης στο μάθημα της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Τα Μ.Μ.Ε, όπως το ραδιόφωνο τα οποίο παίζουν έναν σημαντικό ρόλο και στους ομιλούντες την μητρική γλώσσα, εμπεριέχουν δημοσιογραφικά κείμενα και συγγραφικές πρακτικές τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην τάξη. Έτσι το δεύτερο κομμάτι, το εμπειρικό κομμάτι της εργασίας εστιάζει στο ραδιόφωνο ως το μέσο ενημέρωσης. Αναλύονται έτσι διεξοδικά η λειτουργία του, τα απαιτούμενα εξαρτήματα και τα βασικά χαρακτηριστικά του. Επιπροσθέτως παρουσιάζεται με διδακτικό και μεθοδολογικό τρόπο πως το ραδιόφωνο μπορεί να γίνει χρήσιμο και πολλά υποσχόμενο στην διαδικασία μάθησης της ξένης γλώσσας. Στην προσομοίωση που θα ακολουθήσει στο τελευταίο κεφάλαιο, θα ενοποιηθούν τα δημοσιογραφικά κείμενα και οι συγγραφικές πρακτικές, με τους τρόπους εργασίας στο ραδιόφωνο καθώς και τις δυνατότητες διαμόρφωσης μιας εκπομπής σε μια αληθινή διαδικασία παραγωγής στην ξένη γλώσσα. Μια αυτόνομα παραχθείσα ενημερωτική εκπομπή με ειδήσεις, συνεντεύξεις, ειδήσεις για την κίνηση στους δρόμους και τον καιρό, μπορούν τώρα πλέον να μεταδοθεί σε όλο τον κόσμο μέσα από το Διαδικτυακό ραδιόφωνο το οποίο έχει δημιουργηθεί γιαυτό τον σκοπό.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
(Web)-Radio im Unterricht Deutsch als Fremdsprache.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ6.89 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.