Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32189
Title: Η επικοινωνιακή πολιτική των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την προβολή πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών για την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού. Περίπτωση Μελέτης : Ο θεσμός των «Ραγκουτσαριών» στην πόλη της Καστοριάς.
Authors: ΦΙΣΚΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Advisor: Μυλωνά, Ιφιγένεια
Keywords: Πολιτισμός;Culture;Πολιτιστική πολιτική;Cultural policy;Επικοινωνία;Communication;Στρατηγική επικοινωνίας;Communication strategy;Νέες τεχνολογίες;New technologies;Τοπική Αυτοδιοίκηση;Local Authority;Ραγκουτσάρια;Ragoutsaria
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στη σύγχρονη εποχή ο πολιτισμός είναι μια έννοια πολυδιάστατη που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων συνυφασμένων άμεσα με την κοινωνική ζωή των ατόμων. Ως έννοια καλύπτει όλες τις ανθρώπινες συμπεριφορές και λειτουργίες της συλλογικής μνήμης των διάφορων κοινωνικών ομάδων. Ο πολιτισμός βρίσκεται σε άμεση σχέση με την επικοινωνία καθώς αποτελεί το κατ’ εξοχή μέσο έκφρασης των ανθρώπινων συμπεριφορών. Κάτω από αυτή την οπτική η σχέση πολιτισμού - επικοινωνίας σε πρακτικό επίπεδο μεταφέρεται στην άσκηση πολιτιστικής πολιτικής από την κρατική εξουσία και ιδιαίτερα από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού οι οποίοι αποτελούν τον κυριότερο φορέα προσφοράς πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών στις τοπικές κοινωνίες. Σήμερα διεθνώς η προβολή των δράσεων του πολιτισμού πραγματοποιείται με την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών τα επιτεύγματα των οποίων από την στιγμή που εφαρμόστηκαν έδωσαν νέα ώθηση στην επικοινωνιακή πολιτική των πολιτιστικών οργανισμών. Μέσα σ’ αυτή την προβληματική επιλέχθηκε στην παρούσα εργασία να πραγματευτεί τα ιδιαίτερα ζητήματα επικοινωνίας που επιλέγει ο Δήμος Καστοριάς για την προώθηση και προβολή του θεσμού των «Ραγκουτσαριών», ενός τοπικού εθίμου που αποτελεί πόλο έλξης για δεκάδες επισκέπτες και συμβάλλει στην τοπική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό διερευνώνται και αναλύονται η επικοινωνιακή πολιτική που εφαρμόζει ο Δήμος Καστοριάς, τα επικοινωνιακά εργαλεία που χρησιμοποιεί και ο ρόλος που διαδραματίζουν για την προώθηση και προβολή των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, με έμφαση στα «Ραγκουτσάρια». Ένα από τα ερωτήματα της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν στα επικοινωνιακά μέσα που χρησιμοποιεί η δημοτική αρχή συμπεριλαμβάνονται και οι νέες τεχνολογίες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης δεδομένων, με συνεντεύξεις που δόθηκαν στην ερευνήτρια και επιτόπια παρατήρηση. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι η επικοινωνιακή πολιτική του Δήμου είναι επαρκής αφού χρησιμοποιεί παραδοσιακά και σύγχρονα επικοινωνιακά μέσα για την προσέλκυση επισκεπτών. Ωστόσο χρειάζεται να στραφεί περισσότερο στις νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα στο διαδίκτυο ώστε μέσα από μια ολιστική επικοινωνιακή πολιτική να διευρύνει το πολιτιστικό κοινωνικό σώμα και να βοηθήσει στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.