Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32180
Title: Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΝΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΗ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΡΙΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Authors: ΤΖΕΜΠΕΤΖΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Advisor: ΓΙΑΝΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ, ΔΡ
Keywords: STORIES;VOCABULARY;LANGUAGE CHUNKS
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός του παρόντος επιστημονικού πονήματος αποτελεί η παρουσίαση της ευεργετικής επιρροής της εφαρμογής ενός πλαισίου μαθημάτων βασισμένου στο παραμύθι αναφορικά με τη λεξιλογική απόκτηση (ανάπτυξη) από μικρούς μαθητές όσο αφορά στις μεμονωμένες λέξεις και στις γλωσσικές εκφράσεις. Η ερευνητική διαδικασία της παρούσας επιστημονικής μελέτης διεξήχθη σε δημοτικό σχολείο των Χανίων και συμμετείχαν τριάντα οκτώ μαθητές της τρίτης τάξης. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την επίδραση των θεωριών μάθησης στη διδασκαλία μέσω των ιστοριών, σχεδιάστηκε ένα πλαίσιο μαθημάτων βασισμένο στο παραμύθι με σκοπό να αναδείξει τα πολλαπλά οφέλη της αφήγησης ιστοριών στους μικρούς μαθητές και να τονίσει παράλληλα τα εντυπωσιακά αποτελέσματα στη λεξιλογική απόκτηση μεμονωμένων λέξεων και γλωσσικών εκφράσεων από τους μαθητές. Κατά την ερευνητική διαδικασία εφαρμόστηκε η προσέγγιση της μεικτής μεθόδου έρευνας, συνδυάζοντας την ποιοτική και την ποσοτική έρευνα παρέχοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης των θετικών στοιχείων και των δύο ερευνητικών μεθόδων. Κατόπιν της συγκέντρωσης των ερευνητικών ευρημάτων, ακολουθεί η παρουσίαση και η ερμηνεία αυτών με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων. Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων οδηγεί στην προοδευτική διαμόρφωση σαφών απαντήσεων των ερευνητικών ερωτημάτων, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα σύνθεσης προτάσεων με γνώμονα τη βελτίωση της διδακτικής πρακτικής. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η ικανότητα των μαθητών για την απόκτηση νέων λέξεων και διευρυμένων γλωσσικών εκφράσεων αυξήθηκε εντυπωσιακά μετά την εφαρμογή του πλαισίου μαθημάτων βασισμένων στο παραμύθι. Επιπρόσθετα, μέσα από την κριτική ανάλυση των ερευνητικών ευρημάτων αποδείχθηκε ότι τα παραμύθια δεν παρουσιάζουν μόνο γλωσσικά οφέλη σχετιζόμενα με τη λεξιλογική απόκτηση. Απεναντίας, το πλαίσιο μαθημάτων με κεντρικό άξονα το παραμύθι αποδεδειγμένα βοήθησε τους μαθητές να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στο παραμύθι ως εκπαιδευτικό εργαλείο και την αγγλική γλώσσα εν γένει.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TZEMPETZI VASILIKI-89607-DISSERTATION-MAY 2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.