Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32169
Title: Διερεύνηση του βαθμού ποιοτικής κατανόησης που έχουν αναπτύξει μαθητές της Α Λυκείου στους νόμους του Νεύτωνα
Authors: Ηλιάκης, Φανούριος
Advisor: Καλογιαννάκης , Μιχαηλ
Keywords: Εναλλακτικές αντιλήψεις;Νόμοι Νεύτωνα
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα έρευνα εξετάζει εάν οι μαθητές της Α’ λυκείου έχουν αναπτύξει ερμηνευτικά μοντέλα σύμφωνα με την Νευτώνεια θεώρηση. Για το σκοπό αυτό διερευνήθηκε ο βαθμός εμφάνισης εναλλακτικών αντιλήψεων μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, που έγινε με βάση το παραδοσιακό μοντέλο και αναλύθηκαν οι επιδόσεις των μαθητών σε ερωτήματα ποιοτικού και ποσοτικού τύπου. Η μέθοδος που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική και ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 76 μαθητές της πρώτης τάξης του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Κρήτης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών για έννοιες και Νόμους της Μηχανικής εμφανίζονται σε υψηλό βαθμό. Η πλειοψηφία των μαθητών του δείγματος φαίνεται να μην έχει αναπτύξει εννοιολογική κατανόηση των Νόμων του Νεύτωνα, οι απαντήσεις τους δεν χαρακτηρίζονται από συνοχή, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν μειωμένη ικανότητα κριτικής σκέψης και επιχειρηματολογίας. Τέλος, οι μαθητές έχουν αναπτύξει σε πολύ μεγαλύτερο αν και μη ικανοποιητικό βαθμό την ικανότητα να επιλύουν ποσοτικού τύπου προβλήματα, τα οποία απαιτούν αλγεβρική επίλυση, σε σχέση με την ικανότητα τους να επιλύουν προβλήματα που απαιτούν μία πιο ποιοτική προσέγγιση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
μεταπτυχιακή εργασία!!.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα2.56 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.