Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32164
Title: Κίνητρα, προσδοκίες και εμπόδια ως προς τη συμμετοχή γυναικών αγροτικής περιοχής σε προγράμματα δια βίου μάθησης. Η περίπτωση του Νομού Σερρών.
Authors: ΤΣΕΓΓΕΛΙΔΟΥ, ΑΝΑΤΟΛΗ
Advisor: ΑΝΑΓΝΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Keywords: επιμόρφωση;κίνητρα;προσδοκίες;εμπόδια;Νομός Σερρών
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι η διερεύνηση των αναγκών επιμόρφωσης των γυναικών αγροτικής περιοχής σύμφωνα με τις απόψεις τους. Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση των κινήτρων ένταξης των γυναικών του δείγματος σε προγράμματα δια βίου μάθησης, ο δεύτερος στόχος είναι η διερεύνηση των προσδοκιών από τη συμμετοχή των γυναικών του δείγματος σε προγράμματα δια βίου μάθησης και ο τρίτος στόχος είναι η διερεύνηση των εμποδίων και των δυσκολιών των γυναικών του δείγματος ως προς τη συμμετοχή και φοίτηση σε προγράμματα δια βίου μάθησης. Στην έρευνα έγινε ποσοτική και ποιοτική συλλογή δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το εργαλείο που χρησιμοποίησε η ερευνήτρια ήταν το ερωτηματολόγιο που αποτελούνταν από ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου. Για την πραγματοποίηση της έρευνας η ερευνήτρια χρησιμοποίησε δείγμα ευκολίας γυναικών αγροτικών περιοχών. Συνολικά μοίρασε 150 ερωτηματολόγια και πραγματοποίησε την έρευνα από 1-3-2016 έως 20-4-2016 σε δεκαοχτώ χωριά του Νομού Σερρών. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι το σημαντικότερο κίνητρο συμμετοχής των γυναικών σε επιμορφωτικά προγράμματα είναι η ανάγκη της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Όσον αφορά τις προσδοκίες των γυναικών από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα δια βίου μάθησης, προκύπτει ότι οι προσδοκίες της πλειονότητας των γυναικών έχουν σχέση με την εργασία αφού οι περισσότερες γυναίκες επιδιώκουν να βρουν εργασία ή να βελτιώσουν την εργασία τους εξασφαλίζοντας εφόδια για άλλη εργασία. Τέλος, όσον αφορά τα εμπόδια ή τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες ως προς τη συμμετοχή σε προγράμματα δια βίου μάθησης προκύπτει ότι ως επικρατέστερο εμπόδιο αναφέρεται η απόσταση ανάμεσα στη θεματολογία του προγράμματος με την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη. Συνεπώς η διερεύνηση των κινήτρων, των προσδοκιών και των εμποδίων ως προς τη συμμετοχή γυναικών αγροτικών περιοχών του Νομού Σερρών σε προγράμματα δια βίου μάθησης αποτελούν σημαντικές παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Νομού Σερρών.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tsengelidou.pdfΔιπλωματική789.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.