Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32148
Title: Σχεδίαση, ανάπτυξη και μελέτη επιτραπέζιου παιχνιδιού με επαυξημένη πραγματικότητα για την εκμάθηση των νοερών υπολογισμών στα μαθηματικά
Authors: ΒΑΡΒΕΡΗΣ, ΣΤΑΜΑΤΗΣ
Keywords: επαυξημένη πραγματικότητα;διάχυτα συστήματα
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι τεχνολογίες διάχυτου υπολογισμού έχουν βρει εφαρμογή σε πολλούς τομείς, ένας από αυτούς είναι και η εκπαίδευση. Σύμφωνα με έρευνες, η χρήση διάχυτων μαθησιακών περιβαλλόντων (ubiquitous learning environments) έχει θετικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αφού τέτοιες τεχνολογίες μπορούν να διευκολύνουν την κατανεμημένη και πιο συχνή εξάσκηση με αποτέλεσμα την ενεργοποίηση των μαθητών εντός και εκτός τάξης. Ένα από τα αντικείμενα τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία στην εκμάθησή τους είναι τα μαθηματικά και πιο συγκεκριμένα, οι νοεροί υπολογισμοί. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να εξετάσουμε κατά πόσο οι τεχνολογίες διάχυτου υπολογισμού, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα, μπορούν να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων, όπως αυτό της εκμάθησης των νοερών υπολογισμών. Πιστεύουμε ότι η εφαρμογή της επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία των νοερών υπολογισμών θα αυξήσει το ενδιαφέρον, την ικανοποίηση και τη δέσμευση από την πλευρά των παικτών, ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί κίνητρο στους μαθητευόμενους. Επιπλέον οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν περισσότερο και τελικά θα αποκτήσουν επιπλέον γνώσεις για τους νοερούς υπολογισμούς και τις στρατηγικές τους. Για να μελετήσουμε αυτή τη θεωρία, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας, στο οποίο ενσωματώσαμε στοιχεία παιγνιοποίησης Οι παίκτες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, καλούνται να αλληλεπιδράσουν με προϊόντα ή καταστάσεις, τα οποία εμφανίζονται στο tablet τους με επαυξημένο τρόπο και να υπολογίσουν μαθηματικά προβλήματα χρησιμοποιώντας στρατηγικές νοερών υπολογισμών. Προκειμένου να αντλήσουμε ερευνητικά δεδομένα, το παιχνίδι στην παίχτηκε από ένα σύνολο 64 φοιτητών οι οποίοι χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Κάθε ομάδα έπαιζε για 1 ώρα και 30 λεπτά. Η συλλογή δεδομένων επιτεύχθηκε μέσω ερωτηματολογίων, pre & post tests και ομάδων εστίασης. Μετά από ανάλυση των δεδομένων, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος και της ικανοποίησης των παικτών. Ο βαθμός δέσμευσης ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα τα test αποκάλυψαν ότι είχαμε μεγάλη βελτίωση στις βαθμολογίες των test. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι παίκτες παρά τον έντονο και συνεχή γνωστικό φόρτο για μεγάλο χρονικό (90 λεπτά), είχαν πολύ υψηλό βαθμό ικανοποίησης και γνωστικής προσπάθειας σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Σ.Β. Final.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.29 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.