Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32136
Title: Στρατηγικές κοινωνικής και πολιτισμικής ένταξης στα μουσεία. Η περίπτωση του Βυζαντινού και Χριστιανικού μουσείου.
Authors: ΖΗΝΔΡΟΥ, ΒΙΡΓΙΝΙΑ
Advisor: Μπαλτζής, Αλέξανδρος
Keywords: Κοινωνική ένταξη;Social inclusion;Πολιτισμική ένταξη;Cultural inclusion;Κοινωνικός αποκλεισμός;Social exclusion;Διαπολιτισμικός διάλογος;Intercultural dialogue;Διαπολιτισμική αγωγή;Intercultural education;Πολυτισμικότητα;Interculturarity;Πολιτισμική διαφορά;Cultural difference;Μουσειακή εκπαίδευση και μάθηση;Museum education and learning;Εκπαιδευτικά προγράμματα;Educational programs;Μουσειακές δράσεις;Museum actions;Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο;Byzantine and Christian Museum
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η συγκεκριμένη εργασία επιχειρεί να μελετήσει και να αναλύσει τις στρατηγικές που υιοθετούν τα μουσεία για την αποφυγή του κοινωνικού και πολιτισμικού αποκλεισμού μειονοτικών ομάδων. Περιγράφεται ο ρόλος των μουσείων ο οποίος προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας και διαφέρει από τη μονοσήμαντη διάσταση του παρελθόντος. Στη συνέχεια αναλύονται οι έννοιες της κοινωνικής ένταξης, του κοινωνικού αποκλεισμού, διαπολιτισμικού διαλόγου, διαπολιτισμικότητας, πολυπολιτισμικότητας κλπ, προκειμένου να γίνουν κατανοητά η σημασία και ο συσχετισμός τους με το σύγχρονο μουσείο. Στο πλαίσιο αυτό, με την ανάλυση της επιλεγμένης περίπτωσης, δηλαδή του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους τα μουσεία προσπαθούν να προσεγγίσουν κοινωνικές ομάδες στις οποίες σπάνια παρέχεται βήμα πολιτισμικής έκφρασης από τους οργανισμούς αυτούς, συμβάλλοντας έτσι στην κοινωνική και πολιτισμική τους ένταξη και στην ανάπτυξη διαπολιτισμικού διαλόγου.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Ζήνδρου B.Β -ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΖΗΝΔΡΟΥ-.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής846.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.