Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32122
Title: Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτών ενηλίκων μη τυπικής εκπαίδευσης για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου
Authors: Παντακούδης, Δήμος
Advisor: Λευθεριώτου, Πιέρα, Σ.Ε.Π. στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Keywords: Αυτοαξιολόγηση;Self-evaluation;Eκπαιδευτικό έργο;Educational work;Eπαγγελματική ανάπτυξη;Professional development;Eκπαιδευτικές δεξιότητες;Educational skills;Bελτίωση εκπαιδευτικής διεργασίας;Improving educational process
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στην Εκπαίδευση Ενηλίκων οι εκπαιδευτές έχουν σημαντικό ρόλο στα προγράμματα που αναλαμβάνουν. Ένας τρόπος βελτίωσης των υλοποιούμενων προγραμμάτων είναι η αναζήτηση τρόπων βελτίωσης των ίδιων των εκπαιδευτών. Η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου μπορεί να συνεισφέρει στη βελτίωση των χρησιμοποιούμενων πρακτικών τους και αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα στην προσπάθεια αναβάθμισης των διδακτικών παρεμβάσεων. Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται να αναδειχθούν ζητήματα που αφορούν στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης από τους εκπαιδευτές ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, γίνεται προσπάθεια να διαφανούν τα οφέλη που αποκομίζουν οι εκπαιδευτές ενηλίκων οι οποίοι συστηματικά και συνειδητά αναπτύσσουν την αυτοαξιολόγηση, καθώς και οι επιπτώσεις της διαδικασίας αυτής στο εκπαιδευτικό τους έργο. Η παρούσα εργασία κινείται στο πλαίσιο των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης-ανάπτυξης των εκπαιδευτών και επιχειρεί τη διερεύνηση των απόψεων δώδεκα (12) εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης, αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου και ιδιαίτερα με την επίδρασή της στον ρόλο του εκπαιδευτή και στις εκπαιδευτικές του δεξιότητες. Η έρευνα που διεξάγεται είναι ποιοτική και ως μέσο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιείται η ημι-δομημένη συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου. Διερευνώντας τις απαντήσεις των υποκειμένων της έρευνας, παρατηρούμε ότι οι εκπαιδευτές ενηλίκων δείχνουν να κατανοούν τη σημασία της αυτοαξιολόγησης για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου. Παράλληλα, καταδεικνύουν τη σημασία της αυτοαξιολόγησης ως διαδικασίας μέσω της οποίας ο εκπαιδευτής ενηλίκων αναζητά τρόπους βελτίωσης της εκπαιδευτικής διεργασίας, καθώς και αύξησης των προσόντων του. Από την άλλη, διαπιστώνεται ότι, παρά το ενδιαφέρον και τις καλές προθέσεις τους για τη διενέργεια της αυτοαξιολόγησης, οι εκπαιδευτές ενηλίκων τη διεξάγουν αποσπασματικά, εμπειρικά, «πρόχειρα» και χωρίς συγκριμένο πλάνο. Παράλληλα, προκύπτει ότι ο αριθμός των διαδικασιών/τεχνικών συλλογής δεδομένων στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης σχετίζεται, σε μεγάλο βαθμό, με το επίπεδο σπουδών των εκπαιδευτών. Τέλος, όλοι οι εκπαιδευτές τονίζουν την ανάγκη για επιμόρφωσή τους σε θέματα αυτοαξιολόγησης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pantakoudis_Διπλωματική.pdfΔιπλωματική1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.