Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32105
Title: Η συμβολή των μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ανακαλύπτουμε την καθημερινή ζωή στην Κατερίνη των νεότερων χρόνων» των Γενικών Αρχείων του Κράτους.
Authors: ΚΡΑΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Advisor: Στεφάνου, Ελένη
Keywords: Μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα,;museopedagogical programmes;Αξιολόγηση;Evaluation
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τα τελευταία χρόνια, η συντριπτική πλειοψηφία των κρατών-μελών της ΕΕ επισημαίνουν τη σπουδαιότητα της μάθησης που αποκτάται εκτός του τυπικού συστήματος εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να λαμβάνονται και οι ανάλογες πολιτικές πρωτοβουλίες. Η αντιμετώπιση του θέματος μετατοπίζεται βαθμιαία στους φορείς της μη τυπικής εκπαίδευσης που εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα. Η αξιολόγηση της μάθησης που αποκτάται εντός των τυπικών εκπαιδευτικών συστημάτων αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρο. Η μάθηση όμως που αποκτάται από φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης είναι δύσκολο να εντοπιστεί και να αξιολογηθεί. Ο προσδιορισμός και η αξιολόγηση της μη τυπικής μάθησης πρέπει να βασίζονται σε συνδυασμό διαφορετικών μεθοδολογικών εργαλείων για να διασφαλίζεται τόσο η αξιοπιστία τους, όσο και η εγκυρότητά τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία φιλοδοξεί να αναδείξει την ευρύτερη μάθηση που αποκτάται μέσω των φορέων της μη τυπικής εκπαίδευσης. Επιχειρεί να διασαφηνίσει, έπειτα από μια αρχική θεωρητική αναζήτηση, εάν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των ΓΑΚ-Ν. Πιερίας μπορεί να αποτελέσει ένα επιπρόσθετο διδακτικό εργαλείο στη διάθεση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές των δύο μεγαλύτερων τάξεων της Πρωτοβάθμιας και όλων των τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υλοποιείται σε εθελοντική βάση, συνδέεται με τις ανάγκες, τις επιδιώξεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, ενώ επωφελούνται και οι εκπαιδευτικοί καθώς παρακολουθούν εναλλακτικές διδακτικές μεθόδους. Αφορμή για την επιλογή του θέματος της εργασίας αποτέλεσε, η απουσία αξιολόγησης στα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρουν τα ΓΑΚ και η παντελής έλλειψη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε νέους τρόπους/μεθόδους διδακτικών προσεγγίσεων που μπορούν να βρουν εφαρμογή στη διδακτική διαδικασία εκτός της σχολικής τάξης. Μέσα από την παρούσα εργασία υπήρξε πρόσθετη απόκτηση εννοιών/γνώσεων θεωρητικού και πρακτικού περιεχομένου σχετικών με το ρόλο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Επιπροσθέτως, καταβλήθηκε προσπάθεια προσέγγισης των δραστηριοτήτων της μουσειακής εκπαίδευσης, ώστε να καταστούν αξιοποιήσιμες με δυνατότητα προσαρμογής των στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών μου.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdfΗ εργασία περιέχει το κυρίως σώμα της διπλωματικής και το παράρτημα.3.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.