Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32097
Title: Ανάπτυξη παιχνιδιού με χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε κινητή πλατφόρμα
Authors: ΜΑΚΡΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Advisor: Καλλές, Δημήτρης, Δρ.
Keywords: Othello;Othello Game;Τεχνητή Νοημοσύνη;Artificial Intelligence;Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα;Artificial Neural Networks;Εξελικτικές Στρατηγικές;Evolution Strategies;Γενετικοί Αλγόριθμοι;Genetic Algorithms;Προγραμματισμός Android;Android Programming;Κινητές πλατφόρμες;Mobile Platforms
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία, κατασκευάζονται τέσσερις σύνθετες αρχιτεκτονικές Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων (ΤΝΔ) και μελετούνται ως προς την ικανότητα τους να μάθουν το επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής Othello χωρίς προηγούμενη γνώση, εκτός από τους κανόνες του παιχνιδιού. Για το σκοπό αυτό επιλέγονται για την εκπαίδευση τους διάφορες Εξελικτικές Στρατηγικές οι οποίες επίσης εξετάζονται ως προς την αποτελεσματικότητα τους. Η πιο αποτελεσματική Εξελικτική Στρατηγική επιλέγεται για να εξελίξει περεταίρω τυχαίους αρχικούς πληθυσμούς των πιο υποσχόμενων ΤΝΔ για μερικές χιλιάδες γενιές. Τα μέλη της κάθε γενιάς αγωνίζονται για επικράτηση, παίζοντας παρτίδες μεταξύ τους σε τουρνουά round-robin, διπλών συναντήσεων. Η αξιολόγηση της ποιότητας του παιχνιδιού του καλύτερου μέλους της κάθε γενιάς, γίνεται με τη χρήση ενός ισχυρού και ολοκληρωμένου προγράμματος Othello (τον Εξωτερικό Αξιολογητή), το οποίο αποτελεί βελτιστοποίηση με τη χρήση Γενετικού Αλγορίθμου ενός ήδη ισχυρού προγράμματος Othello και δεν λαμβάνει μέρος στην εξελικτική διαδικασία. Η παραπάνω μέθοδος οδηγεί στη δημιουργία ισχυρών παικτών Othello που γνωρίζουν μερικές προχωρημένες στρατηγικές του παιχνιδιού και είναι στο ίδιο περίπου επίπεδο με τα πολύ ισχυρά προγράμματα WINTHELLO 1.0 και GRHINO 0.16.1 αλλά σαφώς υποδεέστεροι του κορυφαίου προγράμματος WZEBRA 4.2.4. Τέλος μερικοί από τους καλύτερους παίκτες που προέκυψαν μέσω της εξελικτικής διαδικασίας, επιλέγονται τόσο λόγω της ικανότητας τους, όσο και για το διαφορετικό στυλ παιχνιδιού τους, για την υλοποίηση μιας εφαρμογής Othello για κινητές πλατφόρμες, με λειτουργικό σύστημα Android. Κατά την εκπόνηση της εργασίας, χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά η γλώσσα προγραμματισμού Java κυρίως λόγω της απλότητας της, αλλά και επειδή ταιριάζει περισσότερο σε προγραμματισμό εφαρμογών για Android.
Appears in Collections:ΠΛΣ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makris_DE_2016 final_2.0.4.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής + Παραρτήματα2.43 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.