Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32087
Title: Παράγοντες ικανοποίησης και κίνητρα μάθησης μιας ομάδας σπουδαστών του ΕΑΠ
Authors: Χαλκοπούλου, Αγγελική
Advisor: Σιακάς, Σπυρίδων
Keywords: Ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση;Κίνητρα;Ικανοποίηση;Καθηγητής - Σύμβουλος;Τ.Π.Ε.;Βιβλιοθήκη;Εκπαιδευτικό υλικό;Αλληλεπίδραση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στη σημερινή κοινωνία της πληροφορίας όλο και περισσότεροι ενήλικοι επιλέγουν να παρακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα σπουδών που προσφέρεται με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκμεταλλευόμενοι στο έπακρο αυτή την ευκαιρία. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση των κινήτρων συμμετοχής των εκπαιδευομένων στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στο ρόλο του καθηγητή – συμβούλου, ένα σημαντικό παράγοντα παρακίνησης στη μαθησιακή πορεία κάθε εκπαιδευόμενου. Εκτός όμως από τον καθηγητή σύμβουλο εξετάζει το ρόλο του εκπαιδευτικού υλικού, κύριο μοχλό της διδασκαλίας, το ρόλο των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας που αξιοποιούνται από το διδάσκοντα, το ρόλο της βιβλιοθήκης και το ρόλο της αλληλεπίδρασης με τους συμφοιτητές. Μέσα από τους παραπάνω παράγοντες διερευνά το βαθμό στον οποίο οι σπουδαστές είναι ικανοποιημένοι από την παρακολούθηση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος. Οι απόψεις των συμμετεχόντων στη συγκεκριμένη έρευνα οδήγησαν σε χρήσιμα συμπεράσματα αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα και ανέδειξαν τα σημεία στα οποία είναι απαραίτητο να υπάρξει βελτίωση έτσι ώστε αντίστοιχα να βελτιωθεί και η ικανοποίησή τους. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου. Ορισμένοι παράγοντες, όπως είναι ο καθηγητής – σύμβουλος και το εκπαιδευτικό υλικό, φαίνεται να συγκεντρώνουν τα θετικά σχόλια της πλειοψηφίας των συμμετεχόντων. Στον αντίποδα, οι υπηρεσίες βιβλιοθήκης του ΕΑΠ κρίνονται ανεπαρκείς και ως εκ τούτου είναι σημαντικό να προβλεφθεί η βελτίωσή τους ώστε να λειτουργούν υποστηρικτικά προς τους φοιτητές. Η βελτίωση των διαφόρων παραμέτρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα πρέπει να αποτελέσει σημαντική προτεραιότητα για τους σχεδιάζοντες τα προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι ο βαθμός ικανοποίησης των εκπαιδευομένων από την εκπαιδευτική διαδικασία θα αυξηθεί και ότι τα προβλήματα που σήμερα συναντούν στη διάρκεια των σπουδών τους στο μέλλον θα εκλείψουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΧΑΛΚΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ1.28 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.