Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32077
Title: Το διδακτικό στυλ του εκπαιδευτικού και η σχέση του με την ικανότητα αναγνωστικής κατανόησης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Authors: Βλαχαβά, Καλλιόπη
Advisor: Αντωνίου, Φωτεινή
Keywords: Teaching Styles - Διδακτικό Στυλ;Special Educational Needs
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην διερεύνηση του αν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκείνοι που προέρχονται από διαφορετικό γλωσσολογικό περιβάλλον μπορούν να ωφεληθούν από τη χρήση διαφορετικών διδακτικών στυλ στην κατανόηση γραπτού κειμένου. Για το σκοπό αυτό 17 καθηγητές της αγγλικής γλώσσας και 309 μαθητές, 55 από τους οποίους έχουν χαρακτηριστεί ως μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (συμπεριλαμβανομένων 13 δίγλωσσων μαθητών), ηλικίας από 9 έως 11 χρόνων, από διάφορα μέρη της Ελλάδας, συμμετείχαν στην έρευνα. Στόχος της έρευνας αυτής είναι να εξετάσει ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή κάποιου διδακτικού στυλ, αν αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την ικανότητα των μαθητών να κατανοήσουν το νόημα του κειμένου και ποιο είναι το διδακτικό στυλ που επηρεάζει περισσότερο την επίδοση των μαθητών στην κατανόηση κειμένου. Στους καθηγητές δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο που περιλάμβανε τέσσερα σενάρια διδασκαλίας και στους μαθητές δόθηκαν τεστ αναγνωστικής κατανόησης κειμένου. Η εξέταση των μαθητών στο τεστ αναγνωστικής ικανότητας πραγματοποιήθηκε στη σχολική αίθουσα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καθηγητές έδειξαν μεγάλη προτίμηση στο συμβουλευτικό διδακτικό στυλ όταν έπρεπε να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που συμμετείχαν μαθητές με ειδικές δυσκολίες. Επισημαίνεται επίσης ότι συγκεκριμένοι παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή διδακτικών στυλ από τους εκπαιδευτικούς καθώς και την απόδοση των μαθητών στην κατανόηση κειμένου. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το διδακτικό στυλ επηρεάζει σημαντικά την ικανότητα των μαθητών να κατανοήσουν το νόημα των γραπτών κειμένων και αποδείχτηκε ότι το πιο ωφέλιμο διδακτικό στυλ για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες όσον αφορά την κατανόηση κειμένων είναι το συμβουλευτικό διδακτικό στυλ.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15-16-AGGDE-VLAHAVAK-89510.pdf990.28 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.