Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32066
Title: Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΜΑ ΜΑΘΗΤΕΣ. ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Authors: ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Advisor: ΠΟΥΛΙΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: μουσειακή επικοινωνία;museum communication;μουσειακή εκπαίδευση;museum education;Ρομά μαθητές;Romani students;Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο;Byzantine Christian museum
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Περίληψη Το σύγχρονο μουσείο έχει ως απώτερο σκοπό την επικοινωνία του με ένα διευρυμένο κοινό, την καταξίωσή του, την προβολή του, την καθιέρωση του ονόματος και των λειτουργιών του, καθώς και την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους πολίτες μέσα από τα προγράμματα που αναπτύσσει. Με τον τρόπο αυτό αποτελεί ένα ενεργό και ζωτικό κύτταρο της σημερινής κοινωνίας, αποτελώντας τον πολιτιστικό χώρο για συνεύρεση πολιτισμών, ανταλλαγής απόψεων, ιδεών, κουλτούρας, ηθών, εθίμων, τρόπου ζωής και σεβασμού της ετερότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η προσέλκυση των Ρομά μαθητών και γενικότερα ειδικών ομάδων μαθητών στους κόλπους των μουσείων αποτελεί σημαντικό στοιχείο της αποστολής του σύγχρονου μουσείου. Οι Ρομά μαθητές αποτελούν ένα ειδικό κοινό στο οποίο θα πρέπει να απευθυνθεί το μουσείο, αναπτύσσοντας ειδικές δράσεις και καταρτίζοντας ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για αυτούς, προσφέροντάς τους την ευκαιρία για μια ολοκληρωμένη μουσειακή εμπειρία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της επικοινωνίας-σύνδεσης των μουσείων με τους Ρομά μαθητές. Ειδικότερα, ερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης, καθώς και των υπεύθυνων της επικοινωνιακής πολιτικής των μουσείων, σχετικά με την προσέλκυση Ρομά μαθητών, τόσο στους χώρους των μουσείων όσο και στη συμμετοχή τους στα διάφορα πολιτιστικά προγράμματα και δράσεις που καταρτίζουν. Η έρευνα που διεξάγεται στην παρούσα εργασία εξετάζει τη στάση των Ρομά μαθητών απέναντι στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου, τη στάση των μουσείων ως προς την προσέλκυση Ρομά μαθητών, τη στάση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης στη σύνδεση των Ρομά μαθητών και των μουσείων, καθώς επίσης και τις προτάσεις και προβληματισμούς των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μουσειακή εκπαίδευση των μαθητών αυτών. Η συνέντευξη που ελήφθη από τον αρχαιολόγο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου εξετάζει την αλληλεπίδραση που είχε το συγκεκριμένο Μουσείο με τους Ρομά μαθητές και φωτίζει με την σειρά της πολλές πτυχές της έρευνας. Η έρευνα έδειξε αρχικά, ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που να απευθύνονται σε Ρομά μαθητές. Επίσης, φαίνεται να υπάρχει ανάγκη για καλύτερη επικοινωνία του μουσείου με αυτούς τους μαθητές, αφού η εκπαιδευτική κοινότητα, παρόλο που είναι θετική στην επίσκεψη μουσείων με κατάλληλα διαμορφωμένα προγράμματα, εν τούτοις δεν ενημερώνεται για τέτοιες εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα. Προτάσεις για περαιτέρω έρευνα παρατίθενται με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας και της σύνδεσης των μουσείων με τους Ρομά μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα, μέσα από τη δημιουργία και κατάρτιση συγκεκριμένων προγραμμάτων που θα μπορέσουν με επιτυχία να επιτύχουν τους στόχους που θέτει το σύγχρονο μουσείο.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PDF ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας3.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.