Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32055
Title: Αντιλήψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ για τις Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις
Authors: ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Advisor: Ράικου, Αναστασία
Keywords: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις, ενήλικος εκπαιδευόμενος
Issue Date: Oct-2016
Abstract: H Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΑεξΑΕ) αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες μια ολοένα και αυξανόμενη εκπαιδευτική τάση που απευθύνεται κυρίως σε ενήλικες εκπαιδευόμενους. Η ενηλικότητα των εκπαιδευόμενων δεν χαρακτηρίζεται μόνο ηλικιακά αλλά κυρίως από άποψη ωριμότητας και αυτοπροσδιορισμού του. Το ΕΑΠ είναι ο κατεξοχήν φορέας στην Ελλάδα παροχής εκπαιδευτικών προγραμμάτων (προπτυχιακών, μεταπτυχιακών, συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης) που διέπονται από τη φιλοσοφία της ΑεξΑΕ. Προκειμένου να υποστηρίξει τον ενήλικα εκπαιδευόμενο με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του όχι μόνο στην επιτυχή περάτωση των σπουδών αλλά και στη γενικότερη μαθησιακή του πορεία που συμπεριλαμβάνει οικοδόμηση γνώσεων, απόκτηση δεξιοτήτων και καλλιέργεια στάσεων, παρέχει μεταξύ άλλων και τη διενέργεια πρόσωπο με πρόσωπο ομαδικών συναντήσεων τις λεγόμενες Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις. Οι ΟΣΣ δεν πρέπει να θεωρηθούν σαν πανεπιστημιακού τύπου διαλέξεις όπως συνηθίζεται στα παραδοσιακού τύπου Πανεπιστήμια, αλλά είναι τετράωρα σεμινάρια που πραγματοποιούνται πέντε φορές στη διάρκεια μιας Θεματικής Ενότητας και λειτουργούν προς τις κατευθύνσεις της γνωστικής και της ψυχολογικής υποστήριξης της μαθησιακής πορείας του ενήλικου εκπαιδευόμενου. Οι ΟΣΣ έχουν ελκύσει το ερευνητικό ενδιαφέρον στο Εξωτερικό και στην Ελλάδα κυρίως μετά την λειτουργία του ΕΑΠ. Το ερευνητικό ενδιαφέρον εστιάζεται σε δυο άξονες αφενός τη διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των φοιτητών απέναντι στις ΟΣΣ αφετέρου στη μελέτη εισαγωγής εκπαιδευτικών καινοτομιών στη διενέργεια των ΟΣΣ προκείμενου να τις καταστήσουν πιο ελκυστικές και αποτελεσματικές για τον ενήλικα εκπαιδευόμενο. Αν και έχουν προηγηθεί ελληνικές έρευνες που αφορούν τη διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των φοιτητών απέναντι στις ΟΣΣ φαίνεται όμως να περιορίζονται σε μεταπτυχιακούς φοιτητές προγραμμάτων της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ. Σκοπός της έρευνας στην παρούσα εργασία είναι η διεύρυνση των προηγούμενων ερευνών σε φοιτητές μεταπτυχιακών προγραμμάτων όλων των Σχολών του ΕΑΠ. Προκείμενου να διενεργήσουμε τη συγκεκριμένη έρευνα χρησιμοποιήσαμε σαν ερευνητικά εργαλεία ερωτηματολόγιο και φύλλο παρατήρησης. Η έρευνα μας φαίνεται να επιβεβαίωσε την σημαντική αξία των ΟΣΣ για την επιτυχή μαθησιακή πορεία του κάθε μεταπτυχιακού φοιτητή. Οι συμμετέχοντες φοιτητές στην έρευνα επιζητούν και προσδοκούν από τις ΟΣΣ κυρίως υποστήριξη στη γνωστική διάσταση των μαθημάτων μέσω ενεργητικών διδακτικών τεχνικών και όχι τόσο ψυχολογική υποστήριξη. Επιθυμούν επίσης τη συμπληρωματική διεξαγωγή διαδικτυακών ΟΣΣ. Αναμφισβήτητα η συγκεκριμένη έρευνα υπόκειται σε περιορισμούς όπως άλλωστε όλες οι έρευνες, θεωρούμε όμως ότι δεν μειώνουν την αξία της αλλά αντίθετα την καταστούν αφενός αφετηρία περαιτέρω παρόμοιων ερευνών αφετέρου προσφέρουν πολύτιμα συμπεράσματα στη Διοίκηση του ΕΑΠ για την αναβάθμιση της παρεχόμενης μαθησιακής εμπειρίας. Λέξεις-κλειδιά: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις, ενήλικος εκπαιδευόμενος
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Κανελλοπούλου Παρασκευή.pdfΚΩΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.04 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.