Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32054
Title: Εμπόδια στη μάθηση των φοιτητών που παρακολουθούν το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Πληροφορική» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Authors: Τσακούμη, Αμαλία
Advisor: Βρεττός, Ιωάννης
Keywords: Ενήλικες;Adults;Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο;Hellenic Open University;Πληροφορική;Computer Science;Εξ αποστάσεως;Distance learning;Εμπόδια;Barriers;Αντιμετώπιση;Confrontation
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εκπαίδευση ενηλίκων στον τομέα της Πληροφορικής τη σύγχρονη εποχή αποτελεί επιτακτική ανάγκη, καθώς οι νέες τεχνολογίες έχουν εισχωρήσει με ραγδαίους ρυθμούς στους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας και της καθημερινής ζωής. Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο προσφέρει εξ αποστάσεως προπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο της Πληροφορικής, όμως η ανοικτή μάθηση δημιουργεί εμπόδια στις σπουδές που δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των σπουδών των ενήλικων φοιτητών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των ειδών και των αιτιών των εμποδίων στη μάθηση, με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι φοιτητές που παρακολουθούν το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Πληροφορική» στο Ε.Α.Π., του βαθμού που επηρεάζουν τις σπουδές τους και των προτάσεων αντιμετώπισής τους από το Ίδρυμα. Αξιοποιείται ο συνδυασμός της ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγισης, με εργαλείο συλλογής δεδομένων ερωτηματολόγιο με δομημένες ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Η έρευνα διενεργείται σε δείγμα 68 φοιτητών του π.σ. «Πληροφορική» του Ε.Α.Π. και όπως διαπιστώνεται από την ανάλυση των απαντήσεων, σε συνδυασμό με προηγηθείσα βιβλιογραφική ανασκόπηση, τα βασικότερα εμπόδια στη μάθηση είναι ο ελλιπής χρόνος των φοιτητών, η αδυναμία κάλυψης των δαπανών για τις σπουδές τους, το υψηλό επίπεδο δυσκολίας του προγράμματος σπουδών «Πληροφορική», η ποσότητα της διδασκόμενης ύλης, η ποιότητα του εκπαιδευτικού υλικού, οι ψυχολογικοί παράγοντες (κυρίως το άγχος) και η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος εκπόνησης των γραπτών εργασιών. Η συνέχιση της ύπαρξης των εμποδίων αυτών θα είχε αρνητικές συνέπειες τόσο για τους φοιτητές όσο και για το Ίδρυμα, όπως μείωση των φοιτητών, αύξηση του χρόνου απόκτησης πτυχίου, διακοπή σπουδών και μείωση του κύρους και φήμης του Ιδρύματος. Οι φοιτητές πρότειναν, για την αντιμετώπιση των εμποδίων, την περαιτέρω μείωση της οικονομικής συμμετοχής, τη μείωση της διδακτέας ύλης, την καθιέρωση παρακολούθησης μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης, τη καθιέρωση εξαμήνων, την αύξηση του αριθμού των Ο.Σ.Σ., τη βελτίωση του διδακτικού υλικού, ένα πιο ευέλικτο χρονοδιάγραμμα μελέτης και την αξιολόγηση και επιμόρφωση των διδασκόντων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία_Τσακούμη Αμαλία_ Σεπτέμβριος 2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.16 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.