Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32043
Title: Η διαπροσωπική επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και με το διευθυντή, ως παράγονταs διαμόρφωσης κουλτούρας της σχολικής μονάδας.
Authors: ΠΑΥΛΙΔΟΥ, ΑΝΝΑ
Advisor: ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: διαπροσωπική επικοινωνία;interpersonal communication;σχολική κουλτούρα;school culture;ποιότητα;quality;συνεργασία;collaboration
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η καθημερινή επικοινωνία των εκπαιδευτικών μιας σχολικής μονάδας μεταξύ τους και με το διευθυντή, εξυπηρετεί την αποστολή του οργανισμού και αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες διαμόρφωσης στρατηγικής, καθοδήγησης, παρακίνησης, επίτευξης των στόχων, διευκόλυνσης, υποστήριξης και βελτίωσης της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των λειτουργιών του. Επηρεάζει στάσεις, πεποιθήσεις, παραδοχές και καλλιεργεί σημαντικές δεξιότητες όπως αυτή της κατανόησης, της αποδοχής, του αλληλοσεβασμού και της αρμονικής συνύπαρξης, στοιχείων απαραίτητων για τη διαμόρφωση της κουλτούρας και την εξέλιξη των ίδιων των ατόμων και του οργανισμού. Η αποτελεσματική διαπροσωπική επικοινωνία συμβάλει και σηματοδοτεί μια κουλτούρα που αποτελεί εργαλείο, ουσιώδη προϋπόθεση και περιπέτεια ανάπτυξης που δυναμώνει τα κίνητρα, το δέσιμο, το χτίσιμο ενθουσιασμού και ήθους. Oδηγεί στο ξεπέρασμα του ατομικισμού, στη συνεργατικότητα, στη δράση, υπογραμμίζει την προσωπική συμβολή στα πράγματα, ενδυναμώνει την αίσθηση του ανήκειν, επηρεάζει θετικά την ψυχολογία και βοηθά στο χτίσιμο υγειών σχέσεων, αξιών και νοημάτων, καθιστά το σχολείο τόπο επικοινωνίας, συνεργασίας, αμοιβαιότητας, ομαδικότητας και άσκησης επιτυχημένης εσωτερικής πολιτικής. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να καταγράψει και να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και του διευθυντή, που αφορούν στην ανάμεσά τους επικοινωνία, όπως βιώνεται στην καθημερινή διαχείριση των πραγμάτων σε μια σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Αθήνα, καθώς και την επίδρασή της στην διαμόρφωση της κουλτούρας της μονάδας. Η πορεία που ακολουθήθηκε, επιχείρησε αρχικά, μέσα από τη βιβλιογραφική μελέτη, να σκιαγραφήσει θέματα κουλτούρας, επικοινωνίας, καθώς και το ρόλο των βασικών διαμορφωτών τους και υπεύθυνων σε μια σχολική μονάδα, του διευθυντή και των εκπαιδευτικών. Προκειμένου να διερευνηθούν και απαντηθούν τα ερευνητικά μας ερωτήματα, επιλέξαμε να διεξάγουμε ποιοτική έρευνα κάνοντας χρήση ημιδομημένων ατομικών συνεντεύξεων, βασισμένων σε δύο άξονες που αναφέρονταν ο ένας στα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διαπροσωπικής επικοινωνίας και ο άλλος σε θέματα κουλτούρας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pavlidou_de_ekp62.pdfΣύνολο διπλωματικής εργασίας1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.