Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32039
Title: Τα προσόντα των στελεχών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα: Μια απόπειρα αποτίμησης και συσχέτισης προσόντων, προσδοκιών, κινήτρων και απαιτήσεων των διοικητικών θέσεων – Μελέτη Περίπτωσης στον Νομό Σερρών.
Authors: Συμεωνίδης, Αναστάσιος
Advisor: Αργυροπούλου, Ελευθερία
Keywords: Διευθυντής σχολικής μονάδας;Headteacher;Eκπαιδευτική ηγεσία;Διοίκηση σχολείου;Προσόντα;Διαδικασία επιλογής;Κίνητρα;Παρακίνηση;Εμπόδια;Education leadership;School management;Qualifications;Selection procedure;Incentives;Motivation
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εκπαιδευτική ηγεσία αποτελεί σημαντικό παράγοντα στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και ταυτόχρονα παίζει καταλυτικό ρόλο στη σχολική βελτίωση και την επιτυχή αναδιοργάνωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Έτσι, ο ρόλος του Διευθυντή μιας σχολικής μονάδας είναι πολύ σημαντικός τόσο για την ίδια την εκπαιδευτική μονάδα όσο και για ολόκληρο το σχολικό σύστημα καθώς η αποτελεσματική διοίκηση των σχολείων, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει, τη λειτουργία και ανάπτυξή τους, σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από αντίστοιχα αποτελεσματικούς Διευθυντές. Για τους παραπάνω λόγους η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης Διευθυντών σχολικών μονάδων παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον. Η νομοθεσία αλλάζει συχνά ενώ πολλές και διαφορετικές απόψεις κυριαρχούν σχετικά με την πιο κατάλληλη διαδικασία επιλογής: Ο Διευθυντής του σχολείου πρέπει να επιλέγεται από Συμβούλιο Επιλογής ή από το Σύλλογο Διδασκόντων; Είναι απαραίτητη η συνέντευξη του υποψηφίου ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής ώστε να συγκεντρωθούν επαρκείς πληροφορίες; Ποια είναι τα ελάχιστα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας εκπαιδευτικός για να γίνει Διευθυντής σχολικής μονάδας; Ποια είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία θα γίνει η επιλογή και η τοποθέτησή του; Ο Διευθυντής του σχολείου θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε εκπαιδευτικός ή κάποιος ειδικός στην οργάνωση και τη διοίκηση προερχόμενος έξω από τον εκπαιδευτικό χώρο; κλπ. Θέμα συζήτησης επίσης αποτελούν ερωτήματα όπως: Ποια είναι τα κίνητρα που κινητοποιούν τους εκπαιδευτικούς και τους ενθαρρύνουν να γίνουν Διευθυντές; Από την άλλη πλευρά ποια είναι τα εμπόδια που τους αποθαρρύνουν; κ.α. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας θέσαμε δύο πολύ φιλόδοξους στόχους. Μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και την διερεύνηση των απόψεων των ίδιων των εκπαιδευτικών, Διευθυντών και μη, προσπαθήσαμε: α. να συσχετίσουμε τα προσόντα που πρέπει να χαρακτηρίζουν τον αποτελεσματικό Διευθυντή με τα κίνητρα και τα εμπόδια που παρακινούν ή απομακρύνουν αντίστοιχα κάποιον εκπαιδευτικό από τη διεκδίκηση της θέσης αυτής. β. να διερευνήσουμε, με βάση το ισχύον σύστημα επιλογής εκπαιδευτικών στελεχών αλλά και σε σύγκριση με το προηγούμενο, κατά πόσο τα προσόντα αυτά λαμβάνονται πραγματικά υπόψη και σε ποιο βαθμό ενθαρρύνονται οι ικανότεροι εκπαιδευτικοί στη διεκδίκηση διευθυντικών θέσεων. Η πειραματική έρευνα έχει διεξαχθεί με τη σύνταξη, τη διανομή, τη συμπλήρωση και την ανάλυση ενός ερωτηματολογίου από ένα δείγμα 156 εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι υπηρετούν σε σχολεία του νομού Σερρών, κατά το χρονικό διάστημα από το Μάρτιο μέχρι το Μάιο του 2016.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SYMEONIDIS ANASTASIOS.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.