Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32028
Title: Η επίδραση του αντικειμένου του γλωσσικού γραμματισμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στην καθημερινή ζωή των εκπαιδευομένων. Η περίπτωση του ΣΔΕ Άρτας.
Authors: ΣΙΑΠΑΤΗ, ΟΛΓΑ
Advisor: Γαλατά, Παρασκευή-Βίβιαν
Keywords: Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Γλωσσικός Γραμματισμός,Κριτικός Γραμματισμός, Ενήλικες Εκπαιδευόμενοι, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Μέθοδος διδασκαλίας ενηλίκων, Μέθοδοι διδασκαλίας ΣΔΕ, Θεωρίες Μάθησης;Second Chance Schools, Linguistic Literacy, Critical Literacy, Adult Learners, Adult Education, Adult teaching methods, Second Chance Schools teaching methods, Learning theory
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η διδασκαλία της γλώσσας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) πραγματοποιείται μέσα από το αντικείμενο του γλωσσικού γραμματισμού. Σκοπός του είναι η βελτίωση από τους εκπαιδευόμενους της χρήσης της γλώσσας, στον προφορικό και γραπτό λόγο, και παράλληλα η κριτική εξέταση των κειμένων, με βάση τις σύγχρονες κοινωνικοπολιτικές δομές. Τέλος, το αντικείμενο στόχο έχει να οδηγήσει τους εκπαιδευόμενους στον κριτικό γραμματισμό, την κριτική συνειδητοποίησή τους και κατ' επέκταση τη χειραφέτησή τους. Η παρούσα έρευνα σκοπό έχει να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευομένων που φοιτούν στο δεύτερο έτος του ΣΔΕ Άρτας, σχετικά με τη χρησιμότητα του αντικειμένου του γλωσσικού γραμματισμού στην καθημερινή τους ζωή. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι εκπαιδευόμενοι που φοιτούν στο δεύτερο έτος και οι οποίοι επιλέγονται, διότι μπορούν να καταθέσουν τις απόψεις τους για τις δεξιότητες που αποκόμισαν και την εφαρμογή τους στην καθημερινότητά τους. Η έρευνα ακολουθεί την ποσοτική και ποιοτική μέθοδο. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο με ανοιχτές και κλειστές ερωτήσεις. Οι ανοιχτές ερωτήσεις αναλύθηκαν με ανάλυση περιεχομένου και για τις κλειστές εξήχθησαν ποσοστά, μέσω του στατιστικού πακέτου SPSS. Οι κύριες ερωτήσεις του αφορούν πληροφορίες για τις απόψεις των εκπαιδευομένων σχετικά με την επίδραση του αντικειμένου στην καθημερινή τους ζωή. Η ποιοτική μέθοδος χρησιμοποιεί τη συνέντευξη, βασισμένη σε άξονες, οι οποίοι αφορούν την προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων, τις κοινωνικές σχέσεις, τις επαγγελματικές σχέσεις, την επαγγελματική ένταξη/επανένταξη και την αλλαγή της στάσης προς τη γλώσσα. Τα αποτελέσματα αναλύονται με βάση τη θεωρία του Peter Jarvis. Από την ανάλυση καταγράφηκαν υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των εκπαιδευομένων από το αντικείμενο στην προσωπική εξέλιξη και αυτοπεποίθηση, στις διαπροσωπικές και κοινωνικές τους σχέσεις, στην αλλαγή της στάσης τους προς τη γλώσσα και χαμηλά στις επαγγελματικές σχέσεις, στην επαγγελματική ένταξη/επανένταξη. Η πρωτοτυπία της μελέτης εδράζεται στην έλλειψη ερευνών που αφορούν αμιγώς το αντικείμενο του γλωσσικού γραμματισμού, μολονότι υπάρχουν συναφείς μελέτες που σχετίζονται με άλλα αντικείμενα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία-Σιαπάτη Όλγα.pdfΔιπλωματική εργασία840 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.