Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32027
Title: H επίδραση της μη λεκτικής συμπεριφοράς στην επικοινωνία εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων στην εκπαίδευση ενηλίκων : η περίπτωση του 2ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
Authors: ΚΑΛΥΒΑ-ΡΑΠΤΗ, ΑΝΝΑ
Advisor: Βρεττός, Ιωάννης
Keywords: μη λεκτική συμπεριφορά-επικοινωνία;τεχνική εκπαίδευση;μαθησιακή διαδικασία;συναισθηματικό κλίμα
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία στοχεύει στο να διερευνήσει ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διεργασίας, όπως η μη λεκτική συμπεριφορά καθώς και την επίδραση της στην επικοινωνιακή σχέση εκπαιδευτών-εκπαιδευόμενων κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατά πόσον δηλαδή, η μη λεκτική συμπεριφορά που αναπτύσσεται μεταξύ εκπαιδευτή κι εκπαιδευομένων, επηρεάζει την συμπεριφορά και των δύο αλλά και το συναισθηματικό κλίμα της τάξης, επιδρώντας τελικά και στην αποτελεσματικότητα του μαθήματος. Η έρευνα διεξήχθη στο 2ο εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου και για την συλλογή δεδομένων υιοθετείται η ποιοτική προσέγγιση, με μεθόδους που ενισχύουν την επιλογή αυτή, όπως η ημιδομημένη συνέντευξη και η παρατήρηση. Παρατηρήθηκαν 9 εκπαιδευτές να διδάσκουν σε 18 τμήματα που παρακολουθούσαν περίπου 132 εκπαιδευόμενοι, ενώ είχε προηγηθεί και το στάδιο των συνεντεύξεων αυτών των εκπαιδευτών, με σκοπό τα δεδομένα από διαφορετικές πηγές (από την συνέντευξη και την παρατήρηση) να διασταυρωθούν για να επιβεβαιώσουν ή για να ενισχύσουν το ένα το άλλο. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας υπάρχει μεγάλη διάσταση στα λεγόμενα των εκπαιδευτών σχετικά με την μη λεκτική συμπεριφορά τους, με τα ευρήματα που προέκυψαν μέσα από την παρατήρηση της διδασκαλίας τους. Το μη λεκτικό ρεπερτόριο των εκπαιδευτών που συμμετείχαν στην έρευνα μας ήταν πολύ περιορισμένο και αναφερόταν κυρίως σε θέματα ελέγχου της τάξης κι όχι στην τόνωση του συναισθηματικού κλίματος της. Γενικότερα, δεν υπήρξε πλούσια μη λεκτική συμπεριφορά των εκπαιδευτών, η οποία να προάγει την επαφή με τους εκπαιδευόμενους ενώ οι εκπαιδευτές φάνηκε πως εστιάζουν μέσω της μη λεκτικής συμπεριφοράς τους περισσότερο στο γνωστικό τομέα παρά στην οικοδόμηση της συναισθηματικής ατμόσφαιρας της τάξης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΤΕΛΙΚΗ_ΑΝΝΑ ΚΑΛΥΒΑ-ΡΑΠΤΗ_ΑΜ 95637_ΕΑΠ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.03 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.