Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32025
Title: Διερεύνηση της μετασχηματιστικής δράσης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική: Η περίπτωση των κατόχων μεταπτυχιακού τίτλου του ΕΑΠ εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Authors: ΖΑΡΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ
Advisor: Μπρίνια, Βασιλική
Keywords: ρόλος δασκάλου;teacher’s role;θεωρίες ενήλικης μάθησης;theories of adult learning;ενεργητικές τεχνικές μάθησης;active learning techniques;αυτοκατευθυνόμενη μάθηση;self-directed learning;κριτικός στοχασμός;critical reflection;μετασχηματίζουσα μάθηση;transformative learning;λειτουργία ΕΑΠ;H.O.U. operation
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα εργασία έθεσε ως στόχο την εις βάθος διερεύνηση της μετασχηματιστικής δράσης του ΕΑΠ στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ολοκλήρωσαν ή τώρα ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση Ενηλίκων» του ΕΑΠ. Η πρωτοτυπία της εργασίας διασφαλίζεται με τα αρνητικά αποτελέσματα της έρευνας για συναφή μελέτη σε εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο. Για την πραγματοποίηση της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική μεθοδολογία και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων η ημιδομημένη συνέντευξη. Το δείγμα αποτελούν δέκα περιπτώσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατόχων ή άμεσα κατόχων μεταπτυχιακού τίτλου στην «Εκπαίδευση Ενηλίκων» του ΕΑΠ, για την επιλογή των οποίων χρησιμοποιήθηκε η στρατηγική της βολικής δειγματοληψίας. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν αναλύθηκαν και επεξεργάστηκαν με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Έπειτα, η ερμηνεία των δεδομένων στηρίχθηκε στη θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης, μιας εκπαίδευσης που αποσκοπεί στη συνειδητοποίηση και στην αλλαγή. Τα ερευνητικά ερωτήματα σχετίζονται με τη διερεύνηση των αντιλήψεων για το ρόλο των εκπαιδευτικών, την ενεργοποίηση του κριτικού στοχασμού και την επίτευξη μετασχηματίζουσας μάθησης για τους εκπαιδευτικούς του δείγματος. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν και έχουν ενδιαφέρον είναι ότι μέσα από τη φοίτηση στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση Ενηλίκων» του ΕΑΠ επιτυγχάνεται ενεργοποίηση του κριτικού στοχασμού, αφού υποβάλλονται σε κριτικό έλεγχο οι παραδοχές οι σχετικές με την άσκηση του έργου των εκπαιδευτικών και συνακόλουθα προκύπτει αλλαγή στην εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πρακτική. Τέλος, η υλοποίηση των προτάσεων των σχετικών με τις αλλαγές στο ΕΑΠ μπορεί να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία του αναφορικά με την επίτευξη μετασχηματίζουσας μάθησης και το όφελος φυσικά μετακυλύεται στην ίδια τη μαθησιακή διεργασία ως απόρροια της βελτίωσης των εφαρμοζόμενων εκπαιδευτικών πρακτικών.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Ζαρογιάννη Αλκιβιάδη.pdfΔιπλωματική2.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.