Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31982
Title: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΓΛΩΣΣΩΝ: ΕΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Authors: ΜΠΑΤΣΗ, ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ
Advisor: ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: MEDIATION;ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα διατριβή διερευνά εάν και κατά πόσο η διαγλωσσική διαμεσολάβηση μπορεί να διδαχθεί ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα μαθημάτων ειδικά σχεδιασμένο για το σκοπό της παρούσας μελέτης και το οποίο είναι βασισμένο στην ανάπτυξη των στρατηγικών διαμεσολάβησης. Το έναυσμα της έρευνας αποτέλεσε το γεγονός ότι η διδασκαλία της διαμεσολάβησης αποτελεί έναν ανεξερεύνητο χώρο. Προκειμένου να απαντηθεί το ερευνητικό ερώτημα, σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα σπουδών (11 εβδομάδων). Η έρευνα διεξήχθη σε δύο φάσεις, κατά τις οποίες συμμετείχαν μαθητές επιπέδου Β οι οποίοι χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Στη φάση 1, μία δοκιμασία γραπτής διαμεσολάβησης (από τα Ελληνικά στα Αγγλικά) δόθηκε και στις δυο ομάδες, χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις (Στάδιο 1). Στο επόμενο στάδιο, εφαρμόστηκε το πρόγραμμα διδασκαλίας που σχεδιάστηκε μόνο στην ομάδα 1, ενώ η ομάδα 2 αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου καθώς δεν έλαβε καμία ειδική εκπαίδευση ως προς την διαμεσολάβηση. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι μαθητές έμαθαν να εφαρμόζουν ποικίλες στρατηγικές διαμεσολάβησης, ποικίλες άλλες δεξιότητες καθώς και να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες που σχετίζονται με την συγκεκριμένη πρακτική. Στο τελευταίο στάδιο, ζητήθηκε από την ομάδα που εκπαιδεύτηκε να συμπληρώσει μια ακόμη δοκιμασία διαμεσολάβησης με στόχο να συγκριθεί η επίδοση των μαθητών που διδάχθηκαν την διαμεσολάβηση με αυτή των μαθητών που δεν έλαβαν κάποια ειδική εκπαίδευση ώστε να διαπιστωθεί εάν αυτή βελτιώθηκε. Στην δεύτερη φάση, ζητήθηκε από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο, με στόχο να διερευνηθεί η στάση τους ως προς τις δοκιμασίες διαμεσολάβησης και τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (που περιλαμβάνει τέτοιες δοκιμασίες). Οι μαθητές που συμμετείχαν στην εκπαίδευση (Στάδιο 2), συμπλήρωσαν ένα δεύτερο πακέτο ερωτήσεων (Ερωτηματολόγιο-Μέρος 2) ώστε να διερευνηθεί η γνώμη τους ως προς την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος μαθημάτων. Μετά την ολοκλήρωση του πειράματος, τα γραπτά των μαθητών από τα στάδια 1 και 3 αξιολογήθηκαν με βάση συγκεκριμένα κριτήρια με στόχο να καταγραφεί η πρόοδος των μαθητών. Κατά την ανάλυση των αποτελεσμάτων διερευνήθηκαν οι στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν από τους μαθητές καθώς και οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Η ποιοτική ανάλυση των απαντήσεων του ερωτηματολογίου (Φάση 2) συμπεριλήφθηκε ώστε να συμπληρώσει την ανάλυση των γραπτών. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας έχουν άμεση εφαρμογή στον χώρο της διδακτικής, δεδομένου ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εκπαιδευτικούς που επιθυμούν οι μαθητές τους να αναπτύξουν δεξιότητες διαμεσολάβησης αλλά και να βελτιώσουν το επίπεδο των ικανοτήτων τους στον γραπτό λόγο γενικότερα. Επιπλέον τα πορίσματα αυτής της μελέτης μπορεί να έχουν άμεση χρησιμότητα για τους σχεδιαστές ξενόγλωσσου διδακτικού υλικού.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THESIS- BATSI PANAGOULA.pdfΔιπλωματική εργασία2.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.