Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31980
Title: Η μουσειακή αγωγή ως μέσο κοινωνικής ένταξης των Μουσουλμάνων της Θράκης. Μία πρόταση συνεργασίας του Λαογραφικού Μουσείου Ξάνθης με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Authors: ΚΙΤΣΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: Στεφάνου, Ελένη Δρ
Keywords: διαπολιτισμικότητα- interculturalism;μη κοινό- "non-public";Μουσουλμάνοι Θράκης- Muslim Communities in Thrace;Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης- Folklore Museum of Xanthi
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στο πλαίσιο της ιδιαιτερότητας της κοινωνίας της Δυτικής Θράκης, σκοπός της Διπλωματικής αυτής εργασίας είναι να διερευνήσει πώς η μουσειακή αγωγή και η εκπαίδευση σε εξωσχολικά περιβάλλοντα άτυπης μαθητικής δραστηριότητας μπορούν να συμβάλλουν στην κοινωνική ένταξη των μουσουλμανικών κοινοτήτων. Το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας αυτής βασίζεται στην επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας γύρω από μία εκ των επικαίρων θεματικών της σύγχρονης Μουσειολογίας, που προσεγγίζει το μουσείο ως μέσο κοινωνικής ένταξης, εστιάζοντας παράλληλα το ενδιαφέρον σε ζητήματα «διαπολιτισμικότητας» και «πολυπολιτισμικότητας», καθώς και στην αξιοποίηση της μουσειακής αγωγής με στόχο την ενσωμάτωση κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων, καθώς και στην έρευνα του προφίλ του «κοινού και μη κοινού» των μουσείων. Το πεδίο όπου οι θεωρητικοί προσανατολισμοί της εργασίας θα βρουν εφαρμογή είναι το Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης, το οποίο θα αναλυθεί αφενός ως προς το ρόλο που τα λαογραφικά μουσεία καλούνται να διαδραματίσουν στη σύγχρονη εποχή και, αφετέρου ως προς την εκθεσιακή του πολιτική και τις δράσεις του. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι σε μια εποχή παγκοσμιοποίησης καθίσταται αναγκαίος ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου του μουσείου, το οποίο οφείλει να επιδιώκει την κατανόηση διαφορετικών πολιτισμών, την αποτίναξη των στερεοτύπων και τον αλληλοσεβασμό μεταξύ μαθητών διαφορετικής κουλτούρας και προέλευσης. Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της έρευνας είναι α) να δοθεί με σαφήνεια μια ολοκληρωμένη εικόνα της ζωής και του πολιτισμού της μειονότητας, β) να διευκρινιστούν με σαφήνεια τα χαρακτηριστικά των μουσουλμάνων μαθητών ως «μη κοινό» μουσείου και γ) να καταστεί το μουσείο χώρος προσιτός για όλους τους κατοίκους της περιοχής.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματικη Ελένη Κίτσου.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα2.08 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.