Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31950
Title: CONCEPTION ET APPLICATION DES ACTIVITÉS BASÉES SUR LES APPROCHES PLURIELLES POUR L’ENSEIGNEMENT DU FRANÇAIS AU COLLÈGE GREC : ENJEUX SOCIO-ÉDUCATIFS, AMBITIONS ET PERSPECTIVES
Authors: ΤΣΙΛΙΠΑΚΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Advisor: ΚΟΥΡΔΗΣ , ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Keywords: Πολυγλωσσία Plurilinguisme;Πολυγλωσσικές προσεγγίσεις Approches plurielles;Διδακτική της πολυγλωσσίας Didactique du plurilinguisme;Γλωσσική Αφύπνιση Eveil aux langues
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Εδώ και δεκαετίες, οι τάξεις στα ελληνικά δημόσια σχολεία παρουσιάζουν μια σχετική ανομοιογένεια αναφορικά με τις γλώσσες καταγωγής και τον πολιτισμό των μαθητών. Υπό αυτό το πρίσμα, καινοτόμες δράσεις στον τομέα της διδακτικής είναι απαραίτητες. Έτσι, η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει να δείξει τη δυνατότητα ανανέωσης της διδασκαλίας/εκμάθησης ξένων γλωσσών προσφέροντας νέες προοπτικές στους μαθητές τονώνοντας παράλληλα τα κίνητρά τους για μάθηση. Ο καθηγητής της ξένης γλώσσας (της γαλλικής γλώσσας στην προκειμένη περίπτωση) μπορεί, λοιπόν, να εκμεταλλευτεί την υπάρχουσα γλωσσολογική και κοινωνικοπολιτιστική διαφορετικότητα καθώς και την ατομική πολυγλωσσία των μαθητών του και να ενσωματώσει στη διδακτική διαδικασία δραστηριότητες οι οποίες να βασίζονται στις «πολυγλωσσικές» προσεγγίσεις γλωσσών και πολιτισμών (τη διαπολιτισμική προσέγγιση, τη γλωσσική αφύπνιση, την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ συγγενικών γλωσσών, την ενσωματωμένη διδακτική). Συγκεκριμένα, πρόκειται για δραστηριότητες που εμπλέκουν τη χρήση διάφορων γλωσσικών και πολιτιστικών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου και αυτών των μαθητών, με σκοπό να βελτιωθεί το μάθημα της γλώσσας, να αξιοποιηθούν οι γνώσεις που ήδη κατέχουν οι μαθητές ώστε στη συνέχεια να αποκτήσουν δηλωτικές γνώσεις, «υπαρκτικές» ικανότητες και τεχνογνωσίες που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής τους δεξιότητας (Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις «πολυγλωσσικές» προσεγγίσεις γλωσσών και πολιτισμών, 2007, 6, 19-57). Σ’ αυτή τη μελέτη, θα προχωρήσουμε στη δημιουργία δραστηριοτήτων οι οποίες να βασίζονται στις «πολυγλωσσικές» προσεγγίσεις και παράλληλα να σχετίζονται με τις θεματικές του εγχειριδίου που διδάσκεται στα ελληνικά γυμνάσια. Επιπλέον, θα ερευνήσουμε την εφαρμοσιμότητα και την αποτελεσματικότητα τους στη διδακτική διαδικασία, ως συμπληρωματικό υλικό, πλούσιο σε γλωσσολογικά, εξωγλωσσικά και πολιτιστικά στοιχεία. Πρωταρχικά, θα παρουσιάσουμε το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο στηρίχθηκε η έρευνά μας. Στην συνέχεια, θα πραγματοποιήσουμε μια επιτόπια έρευνα εφαρμόζοντας τις δραστηριότητες σε μία τάξη γαλλικών ενός δημόσιου σχολείου.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEMOIRE Τσιλιπάκου Κατερίνα.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα5.49 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.