Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31920
Title: Στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου
Authors: Κατσαμακλή, Ειρήνη
Advisor: Ζαϊρης, Αντώνης
Keywords: Στρατηγική;Mάρκετινγκ;Ρέθυμνο;Strategy;Rethymno
Issue Date: Sep-2016
Abstract: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ Ο τουρισμός αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες στην παγκόσμια οικονομία, συμβάλλοντας σημαντικά στο παγκόσμιο αλλά και τα επιμέρους εθνικά ΑΕΠ, επηρεάζοντας σημαντικά τους δείκτες απασχόλησης, τις εξαγωγές και την πορεία της εγχώριας ζήτησης. Η Ελλάδα αποτελεί έναν παραδοσιακό τουριστικό προορισμό, με τον τουρισμό να συνεισφέρει κατά 17,3% στο ΑΕΠ, απασχολώντας 699.000 εργαζόμενους και αποφέροντας 13 δις. ευρώ έσοδα στην ελληνική αγορά, με την Κρήτη να αποτελεί έναν από τους βασικότερους τουριστικούς προορισμούς και την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου να διεκδικεί τον επαναπροσδιορισμό της θέσης της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Παρά τη μεγάλη προστιθέμενη αξία του τουρισμού για την εγχώρια αγορά και τη μεγάλη εισροή αφίξεων στη χώρα, η πορεία του τουρισμού εμφανίζει σημαντικές αγκυλώσεις που έχουν να κάνουν τόσο με την εμμονή της παρουσίασης του προσφερόμενου προϊόντος γύρω από το τρίπτυχο άμμος-θάλασσα-ήλιος, όσο και από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και την εμφάνιση νέων αναδυόμενων αγορών οι οποίες προσφέρουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού, σε ένα τουριστικό κοινό που είναι πλέον αρκετά ώριμο να τις απορροφήσει. Στην παρούσα εργασία θα επιχειρήσουμε να ορίσουμε τη στρατηγική, τις πολιτικές και τις δράσεις που πρέπει να αναληφθούν σε επιχειρησιακό επίπεδο, έτσι ώστε η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις της αγοράς και να αναδιοργανώσει τις εσωτερικές διαδικασίες της ώστε να ανασυντάξει τις δυνάμεις της και να προβεί στην πραγματοποίηση των απαραίτητων θεσμικών ρυθμίσεων και να μπορέσει να εφαρμόσει ένα επικαιροποιημένο επιχειρησιακό πλάνο, το οποίο θα διέπει το σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων της και θα αποσκοπεί στην υγιή ανάπτυξη του τοπικού τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώσαμε ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα το οποίο προσδιορίζει τις δραστηριότητες που πρέπει θεσμοθετημένα να σχεδιαστούν και να εκτελεστούν για την προώθηση της τουριστικής κίνησης, το οποίο πηγάζει από τις ανάγκες των εμπλεκόμενων τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών, τις χαρακτηριστικές ιδιαιτερότητες της περιοχής και τις απαιτήσεις της τοπικής τουριστικής αγοράς, σε συνδυασμό με την πορεία της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας και των λοιπών οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων. Η ανάλυση του τουριστικού προϊόντος μαζί με την αναζήτηση πληροφοριών από στελέχη της τουριστικής αγοράς, έδωσαν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ανάπτυξη του αναγκαίου προγράμματος μάρκετινγκ, το οποίο έχει στόχο τον επαναπροσδιορισμό των επιχειρηματικών στόχων, την ανάπτυξη των απαιτούμενων εργαλείων λειτουργίας και εν τέλει την υλοποίηση ενός προγράμματος δράσης που θα εκμεταλλευτεί τους υπάρχοντες πόρους κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο και θα αποφέρει τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου Ειρήνη Κατσαμακλή ΔΤΕ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα2.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.