Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31887
Title: GRAMMATIKUNTERRICHT DURCH EINSATZ VON SPIELEN FÜR KLEINE KINDER
Authors: ΜΠΑΝΗ, ΜΑΡΘΑ
Advisor: ΔΑΦΦΑ, ΑΓΝΗ
Keywords: GRAMMATIK
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο την εισαγωγή των γλωσσικών παιχνιδιών στη διδασκαλία της Γραμματικής. Το ιδιαίτερο αυτής της εργασίας είναι ότι προσπάθησα να δείξω, βάσει θεωρητικών προσεγγίσεων, πώς τα παιχνίδια μπορούν να παρουσιαστούν ως ένα καινούριο μέσο για τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας. Η διδασκαλία της Γραμματικής μπορεί να διαμορφωθεί μέσω των παιχνιδιών με περισσότερη ζωντάνια, με περισσότερη δημιουργικότητα και με περισσότερο ενδιαφέρον και οι διαφορετικές γραμματικές δομές να μεταδοθούν κατανοητά στους μαθητευόμενους με διασκεδαστικό τρόπο. Για τους μαθητές η Γραμματική θεωρείται βαρετή όταν έχει να κάνει με κανόνες, καινούριες δομές και ασκήσεις. Οι μαθητές όμως πρέπει να διασκεδάζουν με το μάθημα της Γραμματικής. Αυτή η εργασία έχει σαν στόχο να αποδείξει, πώς το παιχνίδι μπορεί να αποτελεί βασικό εργαλείο διδακτικής, εξάσκησης και εμπέδωσης γραμματικών φαινομένων, ώστε το μάθημα να παρακινεί τους μαθητευόμενους και να γίνεται συναρπαστικό γιʹαυτούς. Τα γλωσσικά παιχνίδια παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, γι΄αυτό εντάσσονται στα διδακτικά εγχειρίδια των μοντέρνων διδακτικά και μαθησιακά ξένων γλωσσών. Η εισαγωγή των παιχνιδιών στο μάθημα της Γραμματικής μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη για τους μαθητές, όταν έχουν δυσκολίες. Η διπλωματική αυτή εργασία περιγράφει σε πέντε κεφάλαια τις σημαντικότερες πληροφορίες για την εφαρμογή των γλωσσικών παιχνιδιών και την εισαγωγή τους στο μάθημα της Γραμματικής σαν βοηθητικό μέσο στην εμπέδωση της Γραμματικής μιας ξένης γλώσσας. Στο θεωρητικό κομμάτι της εργασίας αναλύονται τόσο ο ορισμός του παιχνιδιού και τα χαρακτηριστικά του όσο και οι όροι «Γραμματική», «παιδαγωγική και διδακτική Γραμματική» στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Εκτός από αυτά παρουσιάζεται η σχέση μεταξύ της Γραμματικής και των γλωσσικών παιχνιδιών όπως επίσης η σημαντικότητα αυτού του συσχετισμού. Στο πρακτικό μέρος της εργασίας προτείνονται και παρουσιάζονται μερικά παιχνίδια, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν στη διδασκαλία και στην απόκτηση καινούριων γραμματικών φαινομένων την ώρα του μαθήματος. Ακολουθούν τα αποτελέσματα της Διδασκαλίας, τα οποία είναι ικανοποιητικά και ενθαρρυντικά. Οι νέες γραμματικές δομές διδάχτηκαν στους μαθητές σε μια ατμόσφαιρα, στην οποία επικρατούσε ευχαρίστηση και χαρά, συνεργασία, δημιουργικότητα, συγκέντρωση, εκδήλωση συναισθημάτων, κίνητρα μάθησης, ανεξαρτησία και επικοινωνία. Οι μαθητές ήταν όλοι ενθουσιασμένοι και εργάζονταν με προσοχή. Ακόμη και οι «αδύναμοι» μαθητές είχαν κίνητρο και συμμετείχαν με κέφι. Τα παιχνίδια διαπιστώθηκε εκτός των άλλων ότι είναι ένα μέσο, για να χρησιμοποιούν οι μαθητές τις γραμματικές δομές πιο εύκολα και με ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Γιʹ αυτό το λόγο τα παιχνίδια πρέπει να είναι στο μάθημα της ξένης γλώσσας αδιάσπαστο κομμάτι της.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΔΕ ΜΑΡΘΑ pdf.pdf627.32 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.