Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31886
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ
Authors: ΓΑΤΣΕΛΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Advisor: ΜΠΕΡΜΠΕΡΟΓΛΟΥ, ΠΑΡΑΣΧΟΣ
Keywords: MUTTERSPRACHE;GRAMMATIKVERMITTLUNG;ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ;ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Θέμα της παρούσας εργασίας είναι ο ρόλος της μητρικής γλώσσας στο μάθημα της γραμματικής του ξενόγλωσσου μαθήματος και η σχέση της με τα σύγχρονα διδακτικά εγχειρίδια. Στόχος είναι, να παρουσιάσουμε την λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του διττού ρόλου της μητρικής γλώσσας (ως μέσο και ως αντικείμενο) στην εκμάθηση της γραμματικής και στα διαφορετικά μαθησιακά επίπεδα. Παρουσιάζονται παραδείγματα από τέσσερα διδακτικά εγχειρίδια της επικοινωνιακής μεθόδου, στα οποία λαμβάνεται υπόψη η μητρική γλώσσα (ως μέσο και ως αντικείμενο), με σκοπό να αποδείξουμε, ότι η μητρική γλώσσα στο ξενόγλωσσο μάθημα επιδρά αποτελεσματικά στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Στο θεωρητικό μέρος αρχικά ασχολούμαστε με τις βασικές θεωρίες μάθησης τόσο της μητρικής όσο και της ξένης γλώσσας, καθώς επίσης και με τους παράγοντες όπως η ηλικία, η καλή γνώση της μητρικής γλώσσας, τα κίνητρα εκμάθησής της καθώς και το «ταλέντο» στην εκμάθηση ξένων γλωσσών, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Κατόπιν, γίνεται μια αναδρομή στις διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας ξένων γλωσσών (την παραδοσιακή, την άμεση, την ακουστικο-γλωσσική/ οπτικοακουστική και την επικοινωνιακή μέθοδο) και εξετάζεται ο ρόλος της μητρικής μέσα σε αυτές. Μετέπειτα παρουσιάζεται ο ρόλος της μητρικής γλώσσας στο ξενόγλωσσο μάθημα. Απαντάται το ερώτημα του κατά πόσο χρησιμοποιείται η μονογλωσσία ή η διγλωσσία στο μάθημα της ξένης γλώσσας και εξετάζεται ο διττός ρόλος της μητρικής γλώσσας ως μέσο και ως αντικείμενο. Διερευνάται επίσης, κατά πόσο χρησιμοποιείται η μητρική γλώσσα σε όλες τις φάσεις του ξενόγλωσσου μαθήματος. Στο εμπειρικό μέρος παρουσιάζονται παραδείγματα από τέσσερα σύγχρονα διδακτικά εγχειρίδια, ώστε να αποδειχθεί ο διττός ρόλος της μητρικής γλώσσας. Τέλος γίνεται αξιολόγηση της χρήσης της μητρικής γλώσσας στο ξενόγλωσσο μάθημα της γραμματικής με στόχο να κατανοήσουμε, ότι η εκμάθηση της ξένης γλώσσας βασίζεται στη μητρική. Από το εμπειρικό μέρος συμπεραίνουμε τα εξής: Στους αρχάριους μαθητές η χρήση της μητρικής γλώσσας στο μάθημα της γραμματικής είναι πολύ σημαντική, διότι υποστηρίζει την κατανόηση της τελευταίας. Με την βοήθεια της μητρικής γλώσσας στο ξενόγλωσσο μάθημα αποφεύγονται οι παρανοήσεις. Η μητρική γλώσσα ως μέσο και ως αντικείμενο χτίζει γέφυρες κατανόησης για τους διδασκόμενους, προωθεί τον αυθορμητισμό και ανήκει στους σημαντικότερους παράγοντες εξάσκησης της μνήμης. Διευκολύνει την διεξαγωγή του μαθήματος και ενισχύει την αυτοπεποίθηση των διδασκόμενων. Γι΄αυτόν τον λόγο βρίσκεται στα σύγχρονα διδακτικά εγχειρίδια στην πρώτη γραμμή.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomarbeit.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ363.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.