Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31832
Title: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ-ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ. ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ
Authors: ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Advisor: ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΡ
Keywords: ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ-GREENWAYS;ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΝΕΡΟΥ - WATER PATH;ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ - BICYCLE PATH;ΔΡΑΜΑ - TOWN OF DRAMA
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η έκρηξη του παγκόσμιου πληθυσμού τους τελευταίους αιώνες, σε συνδυασμό με την έντονη τάση αστικοποίησης που τη συνόδεψε, οδήγησε στη δημιουργία μεγάλων πόλεων οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις έχουν γίνει γιγαντιαίες. Με το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού να κατοικεί πλέον σε πόλεις και αστικά κέντρα, η κατανάλωση φυσικών πόρων και ιδιαίτερα των μη ανανεώσιμων, έχει προκαλέσει παγκόσμια ανησυχία και προβληματισμό. Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με το ρόλο των υπαίθριων αστικών χώρων στις σύγχρονες πόλεις. Υπερτονίζει την αξία του αστικού πρασίνου, την παρουσία του υδάτινου στοιχείου και τη σημασία αναθεώρησης του τρόπου μετακίνησης σε αυτές με αντικατάσταση των παραδοσιακών, ρυπογόνων μέσων. Η αποτελεσματικότητα των παραπάνω υπερθεματίζεται από τη λειτουργία τους μέσω ενός ενιαίου δικτύου. Η δημιουργία πράσινων διαδρομών κατά τα πρότυπα πόλεων που έχουν ήδη εφαρμοστεί, μπορεί να οδηγήσει στην αειφορία των μεγάλων και μικρότερων αστικών κέντρων. Η διάρθρωση της εργασίας γίνεται σε δύο βασικά μέρη. Στο πρώτο μέρος επιχειρείται να γίνει μια παρουσίαση του γενικού πλαισίου μέσα από έξι κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην κακή διαχείριση των φυσικών και ανθρωπογενών πόρων από τις σύγχρονες πόλεις και μία προσπάθεια παρουσίασης της αειφόρου πόλης. Γίνεται επίσης αναφορά στη Χάρτα του Aalborg και των Αθηνών όπως και στην κοινοτική πρωτοβουλία Urban. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα προβλήματα των σύγχρονων πόλεων και οι αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού σε αυτές. Ερευνώνται οι δυνατότητες εφαρμογής του στους τομείς των μετακινήσεων, της οργάνωσης του χώρου, των δικτύων υποδομών, των υπαίθριων χώρων και της ενέργειας. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στους αστικούς υπαίθριους χώρους, στο ρόλο τους, στα προβλήματά τους και στις ανάγκες που υπάρχουν γι αυτούς. Το τέταρτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στα δίκτυα πρασίνου. Γίνεται αναφορά στη σημασία τους για τον αστικό ιστό, παρουσιάζεται η κατηγοριοποίησή τους και τα οφέλη τους. Επίσης παρουσιάζονται παραδείγματα από εφαρμοσμένα δίκτυα σε ευρωπαϊκές πόλεις. Το πέμπτο κεφάλαιο αναφέρεται στο υδάτινο στοιχείο, μέσα από τη διαδικασία του κύκλου του νερού και γίνεται αναφορά στα οφέλη που προσφέρουν στον αστικό σχεδιασμό. Το έκτο κεφάλαιο του πρώτου μέρους είναι αφιερωμένο στο ποδήλατο. Παρουσιάζονται οι σταθερές σχεδίασης ποδηλατοδρόμων, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους καθώς και οι κατηγορίες τους. Το κεφάλαιο κλείνει με παραδείγματα πόλεων από την ελληνική και διεθνή πραγματικότητα που εφαρμόζουν πετυχημένα δίκτυα ποδηλατοδρόμων. Στο δεύτερο μέρος η εργασία ασχολείται με την περιοχή της μελέτης περίπτωσης που είναι η πόλη της Δράμας. Η ύπαρξη δύο σημαντικών πυρήνων πρασίνου στο κέντρο της ερευνά τη δυνατότητα εφαρμογής του θεωρητικού πλαισίου που αναπτύχθηκε στο πρώτο μέρος. Μετά τη γενική παρουσίαση της ευρύτερης περιοχής της Δράμας, με τα χαρακτηριστικά και την εξέλιξή της στο χρόνο, γίνεται μια λεπτομερής παρουσίαση των κυκλοφοριακών δεδομένων, των συνθηκών θερμικής άνεσης, της υπάρχουσας φύτευσης του προτεινόμενου χώρου παρέμβασης. Μετά τη συγκέντρωση απόψεων μέσω ερωτηματολογίου, επιχειρείται τελικά η εφαρμογή ενός πλάνου αστικής αναβάθμισης, με γενναίες παρεμβάσεις σε πολλούς τομείς.
Appears in Collections:ΠΣΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
εργασια τελικηEAΠ.pdfκυρίως σώμα διπλωματικής6.74 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.