Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31780
Title: Η χρήση της μεθόδου των Διαφραγματικών Τοίχων στις προσωρινές αντιστηρίξεις. Εφαρμογή στο Σταθμό του Μετρό «Πειραιάς»
Authors: ΤΑΡΑΣΗ, ΘΕΟΔΩΡΑ
Advisor: Τζαφερόπουλος, Μιχαήλ
Keywords: Διαφραγματικοί Τοίχοι;Βαθιές Θεμελιώσεις;Προσωρινή Αντιστήριξη
Abstract: Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής εργασίας είναι να περιγράψει τη μεθοδολογία και την εφαρμογή των Διαφραγματικών τοιχων ως Προσωρινή αντιστήριξη στον σταθμό του μετρό «Πειραιάς». Ο σταθμός «Πειραιάς» θα κατασκευαστεί υπό την οδό «Ακτή Καλλιμασιώτη» μεταξύ του διατηρητέου κτιρίου ΗΣΑΠ, του προβλήτα του Λιμένος Πειραιά, σε απόσταση 60μ από τη θάλασσα και της πεζογέφυρας του ΟΛΠ, με τη μέθοδο C&C . Το όρυγμα κατασκευής του περιβάλλεται από συνεχείς Διαφραγματικούς Τοίχους οπλισμένου σκυροδέματος, σκοπός των οποίων είναι να αναλάβουν τις ωθήσεις των γαιών, τις υδροστατικές πιέσεις καθώς και να ελέγξουν (περιορίσουν) τις εισροές υδάτων εντός του ορύγματος. Το προβλεπόμενο βάθος είναι 38,00m. Οι Διαφραγματικοί τοίχοι είναι τοίχοι από οπλισμένο σκυρόδεμα που κατασκευάζονται μάσα στο έδαφος και χρησιμοποιούνται ως φέροντα στοιχεία υπογείων έργων. Πραγματοποιούνται με την εκσκαφή ενός στενού σκάμματος υπό τη συνεχή υποστήριξη ενός θιξοτροπικού υγρού, συνήθως αιώρημα μπεντονίτη, το οποίο αντικαθίσταται από το σκυρόδεμα. Αρχικά παρουσιάζεται η μέθοδος κατασκευής σύμφωνα με τη βιβλιογραφια, ο εξοπλισμός που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, οι φάσεις κατασκευής (εκσκαφή με την υποστήριξη μπεντονιτικού αιωρήματος, τοποθέτηση οπλισμού, σκυροδέτηση ) καθώς και οι δοκιμές ακεραιότητας των πανελων. Στη συνέχεια παροουσιάζεται η εφαρμογή της μεθοδολογίας στο συγκεκριμένο έργο με στοιχεία που συλλέγονται από το εργοταξιο κατά την κατασκευή και αναλύονται τα εμπόδια και οι δυσκολίες που παρουσιαστηκαν όπως η αναδιάταξη των πανέλων, η τήρηση της κατακορυφότητας των διαφραγματικών τοίχων, η ανάσυρση του αρμού, η απωλεια μπεντονιτικού αιωρήματος και πως αυτά αντιμετωπιστηκαν και βελτιώθηκε η μεθοδολογία με γνώμονα τη γεωμετρική ακρίβεια, την επίτευξη της υδατοστεγανότητας που είναι απαραίτητη κατά την έκσαφή του σταθμού εντός των διαφραγματικών τοίχων και τον βέλτιστο χρόνο κατασκευής.
Appears in Collections:ΔΧΤ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΔΕ_ΤΑΡΑΣΗ Θ._ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Δ.Τ..pdfΚυρίως σώμα διπλωματικης7.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.