Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31770
Title: Διοργάνωση του Ανοικτού Εργαστηρίου Συντήρησης στην Αρχαία Ολυμπία με την Χορηγία του Ιδρύματος J.M.Kaplan. Αξιολόγηση και προτάσεις Βελτιστοποίησης
Authors: ΚΑΛΑΜΒΟΚΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ-ΕΥΡΩΠΗ
Advisor: Σηφάκη, Ειρήνη
Keywords: πολιτισική χορηγία;εκπαιδευτικό εργαστήριοο;συντήρηση μνημείων
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στις σύγχρονες κοινωνίες της παγκοσμιοποιημένης αγοράς, ο πολιτισμός και τα πολιτιστικά αγαθά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον κυρίαρχο οικονομικό παράγοντα, καθώς από τη μία αντιστοιχούν σε οικονομικές αξίες και υπεραξίες συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της οικονομίας, ενώ από την άλλη για την ύπαρξη και ανάπτυξή τους χρειάζονται γενναία οικονομική στήριξη. Τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα εμφανείς έχουν γίνει οι ανάγκες χρηματοδότησης του πολιτισμού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη της κρίσης. Έτσι, η πολιτιστική χορηγία είναι ένα από τα πιο ισχυρά, δυναμικά και συνεχώς εξελισσόμενα εργαλεία χρηματοδότησης του πολιτισμού, το οποίο πέρα από τα οικονομικά οφέλη που προσφέρει στο χορηγούμενο πολιτιστικό φορέα ώστε να διευρύνει τις πολιτιστικές του δραστηριότητες, μπορεί να ωφελήσει πολλαπλώς και την εταιρεία-ή το ίδρυμα- χορηγό, κυρίως στο επίπεδο της επικοινωνίας. Σύμφωνα με το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας, το Ανοικτό Εργαστήριο Συντήρησης στην Αρχαία Ολυμπία παρουσιάζεται ως μελέτη περίπτωσης τόσο της χορηγικής διαδικασίας, όσο και της διοργάνωσης εκπαιδευτικού εργαστηρίου μέσα από δύο βασικά, παράλληλα αναπτυσσόμενα, ερευνητικά ερωτήματα που αντιστοιχούν στη διττή φύση του εργαστηρίου,την πολιτιστική (εκπαιδευτικό εργαστήριο συντήρησης) και την οικονομική (υλοποίησή του μέσω χορηγικών διαδικασιών). Η ποιοτική έρευνα και ανάλυση διεξήχθη με τη χρήση τριών βασικών μεθόδων συλλογής δεδομένων, δηλαδή με ερωτηματολόγια(ποσοτικής και ποιοτικής κατεύθυνσης) που συμπλήρωσαν και οι 8 συμμετέχοντες-εκπαιδευόμενοι του εργαστηρίου, με τη συμμετοχική παρατήρηση της γράφουσας και μέσω των δύο διαδικτυακών συνεντεύξεων με τους εκπροσώπους του χορηγού (αμερικανικό ίδρυμα J.M. Kaplan Fund) και χορηγούμενου φορέα (Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αθηνών –DAI). Συμπερασματικά, μέσα από την ανάλυση των αξιολογικών κρίσεων των εκπαιδευόμενων, το εργαστήριο κρίθηκε ως εξαιρετικά αποτελεσματικό όσον αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία και τη συντήρηση των αρχιτεκτονικών μελών. Επιπλέον, το ίδρυμα-χορηγός κατέταξε το συγκεκριμένο χορηγικό πρόγραμμα στα επιτυχημένα, ενώ ο χορηγούμενος φορέας και ταυτόχρονα υπεύθυνος διοργάνωσης του εργαστηρίου μπορεί να αξιοποιήσει αυτήν την εμπειρία ως παράδειγμα και οδηγό για μελλοντικές παρόμοιες διοργανώσεις.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία_Καλαμβόκα K..pdfΣυνολικό κείμενο πτυχιακής1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.