Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31705
Title: Διάχυτος Συνεργατικός Μουσικός Αυτοσχεδιασμός από παιδιά Δημοτικού
Authors: ΠΟΥΛΟΥΛΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ
Advisor: Παλαιγεωργίου, Δρ. Γεώργιος
Keywords: Διάχυτος Υπολογισμός;Ubiquitous Computing;Απτές διεπαφές;Tangible user interfaces (TUI);Μουσική;Music;Μουσική Εκπαίδευση;Music Education
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι σύγχρονες εξελίξεις της τεχνολογίας, καθώς και η τεχνολογία του διάχυτου υπολογισμού όπως είναι πλέον εφικτό να υλοποιηθεί μέσα από πληθώρα συσκευών και απτών διεπαφών, δημιουργεί νέες προκλήσεις, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικά στον τομέα της μουσικής διδασκαλίας, οι προοπτικές που ανοίγονται είναι μεγάλες και με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια δημιουργίας μιας διάχυτης μουσικής τάξης, καθώς και διερεύνησης των δυνατοτήτων της ως βασικού συστατικού στην διδασκαλία του αντικειμένου της μουσικής σε παιδιά δημοτικού. Μέσω της σχεδίασης και υλοποίησης ενός συστήματος απτών μουσικών διεπαφών και της πειραματικής χρήσης του μέσα σε μια σχολική τάξη, επιδιώκεται να διερευνηθεί μια αποτελεσματική προσέγγιση στη χρήση διάχυτων αλληλεπιδραστικών χώρων ως ελκυστικών και διασκεδαστικών μέσων εφαρμογής μουσικοπαιδαγωγικών διαδικασιών για την εκμάθηση και κατανόηση βασικών μουσικών εννοιών. Στα πλαίσια της έρευνας εκτελέστηκε ένα πιλοτικό πείραμα με τη συμμετοχή 8 ατόμων, καθώς και δυο κυρίως πειράματα με τη συμμετοχή 30 ατόμων για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Τα μεθοδολογικά εργαλεία άντλησης συμπερασμάτων από τα πειράματα, αποτέλεσαν η παρατήρηση, η βιντεοσκόπηση, η χρήση ερωτηματολογίων καθώς και οι ομαδικές συνεντεύξεις (focus groups). Η μελέτη των αποτελεσμάτων της έρευνας αποδεικνύει την θετική συνεισφορά του πειραματικού συστήματος στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχοντας υψηλά επίπεδα ικανοποίησης στους μαθητές, τόσο από τη διαδικασία όσο και από το αποτέλεσμα της μουσικής επένδυσης ενός παραμυθιού με δικές τους αυτοσχέδιες συνθέσεις. Ταυτόχρονα βοήθησε στην κατανόηση σε υψηλό βαθμό βασικών μουσικών εννοιών, δημιουργώντας παράλληλα στα παιδιά μια πολύ ελκυστική εικόνα για το πώς θα μπορούσαν να διδάσκονται μουσική με ευχάριστο και βιωματικό τρόπο με τη χρήση της διάχυτης υπολογιστικής τεχνολογίας στα πλαίσια ενός σύγχρονου μουσικοπαιδαγωγικού περιβάλλοντος.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΣΔΥ ΠΟΥΛΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής6.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.