Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31702
Title: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Authors: ΚΑΝΑΤΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Advisor: ΣΤΑΘΑΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ
Issue Date: 2016
Abstract: Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει τις διαφορές στην αναγκαία επάρκεια των εταιριών όταν το έργο έχει φορέα το δημόσιο σε αντίθεση με όταν ο φορέας είναι ο ιδιώτης. Στα πλαίσια της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας η στελέχωση μιας εταιρίας εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, για την Ελλάδα τουλάχιστον, είναι διαφορετική. Στα πλαίσια της τέχνης και της επιστήμης η στελέχωση των εταιριών και των δημόσιων υπηρεσιών δεν μπορεί να διαφέρει ώστε να γίνονται πραγματικότητα οι δημοσιές συμβάσεις. Η επάρκεια και η άρτια στελέχωση των εταιριών αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα τους και όσον άφορα τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά έργα. Επιπροσθέτως η άρτια στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών αυξάνει την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών σε μια εποχή που η αξία της υπηρεσίας αντανακλά στην τιμή και την αξία της παρεχόμενης υπηρεσίας. Κατά την διάρκεια της παρούσας εργασίας θα παραθέσουμε και την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία για την επάρκεια των εταιριών και των δημοσίων υπηρεσιών. Το ΕΛΟΤ 1429 συνδυάζει τις απαιτήσεις ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας με αυτές ενός συστήματος διαχείρισης έργων. Η ανάπτυξη της σειράς προτύπων που αφορούν τη διαχειριστική επάρκεια προέκυψε από την ανάγκη βελτίωσης των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου των πράξεων που εκτελούνται στο πλαίσιο των αναπτυξιακών παρεμβάσεων. Με την εφαρμογή και τη διατήρηση ενός Συστήματος Διαχειριστικής Επάρκειας επιδιώκεται η επίτευξη των στόχων των έργων με την αποδοτικότερη αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων. Κοινοτικό Δίκαιο Αναφορικά με τη δομή του, το ΕΛΟΤ 1429:2008 αποτελείται από 8 κεφάλαια, με τα τρία πρώτα να έχουν εισαγωγικό χαρακτήρα (εισαγωγή, σκοποί, τυποποιητικές παραπομπές, όροι και ορισμοί) και στα υπόλοιπα να αναλύονται οι απαιτήσεις, τα περιεχόμενα και τα στοιχεία που θα πρέπει να διαθέτει το ΣΔΕΠ ενός φορέα, ώστε να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του Προτύπου. Η μέθοδος διαπίστωσης και ανάλυσης ,της άρτιας στελέχωσης των εταιριών και των υπηρεσιών, είναι η επίσκεψη και η ανάγνωση των αντίστοιχων διαχειριστικών επαρκειών που διαθέτουν συγκεκριμένες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα καθώς και οι υπηρεσίες του Δήμου Αγρινίου και της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Κατά την εκπόνηση αυτής της εργασίας θα παραθέσουμε τα συστήματα διαχειριστικής Επάρκειας των παραπάνω εταιριών και υπηρεσιών. θα αναλύσουμε το σύστημα διαχειριστικής επάρκειας που διαθέτει και τηρεί ο Δήμος Αγρινίου. Η ανάλυση θα αφορά ουσιαστικά την στελέχωση της δημόσιας υπηρεσίας έτσι ώστε αυτή να αναθέτει και να επιβλέπει της εκτέλεση μιας δημόσιας σύμβασης. Το σύστημα του Δήμου Αγρινίου διαχωρίζεται σε διεργασίες. Στη συνέχεια να αναλύσουμε το σύστημα διαχειριστικής επάρκειας που διαθέτει και τηρεί η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ στο έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΠΑΤΡΩΝ - 3α ΤΜΗΜΑ Α' ΦΑΣΗ». Η ανάλυση θα αφορά ουσιαστικά την στελέχωση της εταιρίας έτσι ώστε αυτή να εκτελέσει την συγκεκριμένη δημόσια σύμβαση. Οι Διαδικασίες και δραστηριότητες περιγράφονται από τον παρακάτω πίνακα με την ακόλουθη δομή: ΙIΙ. Η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο σχεδίων διαχειριστικής επάρκειας έγκειται στο γεγονός πως για τον ιδιώτη οι ειδικότητες κάνουν πολλές περισσότερες εργασίες σε σχέση με τις αντίστοιχες ειδικότητες του δημόσιου φορέα. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αν το ελληνικό δημόσιος και στην περίπτωσή μας ο Δήμος Αγρινίου αποφάσιζε να κατασκευάζει τα τεχνικά έργα και όχι να τα δημοπρατεί τότε η στελέχωση της δημόσιας υπηρεσίας θεωρείται φτωχή. ΙV. Μετά την ανάλυση των ταυτοτήτων της κάθε διαδικασίας διαπιστώνουμε πως όλες οι εργασίες γίνονται από σχεδόν τις ίδιες ειδικότητες. Η διαφορά βέβαια της ανάθεσης ενός έργου όσον αφορά τον όγκο και την διάρκεια του έργου , με την κατασκευή του μας οδηγεί στην εμπλοκή περισσότερων ατόμων. Είναι λογικό να χρειάζονται περισσότεροι εργαζόμενοι για την κατασκευή, διοίκηση και παρακολούθηση του έργου παρά για την μελέτη και ανάθεσή του. Η μεγάλη διαφορά έγκειται στο γεγονός πως για τον ιδιώτη οι ειδικότητες κάνουν πολλές περισσότερες εργασίες σε σχέση με τις αντίστοιχες ειδικότητες του δημόσιου φορέα. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αν το ελληνικό δημόσιος και στην περίπτωσή μας ο Δήμος Αγρινίου αποφάσιζε να κατασκευάζει τα τεχνικά έργα και όχι να τα δημοπρατεί τότε η στελέχωση της δημόσιας υπηρεσίας θεωρείται φτωχή. Από την πλευρά του ιδιώτη η ικανότητα του ευέλικτου ωραρίου αλλά και την αποκλειστική απασχόληση με το συγκεκριμένο έργο του δίνει την δυνατότητα στην ίδια ημέρα να πραγματοποιήσει πολλές περισσότερες εργασίες. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως ο Δήμος Αγρινίου θέλει να υποκαταστήσει τον ιδιώτη και ο ιδιώτης να κάνει την εργασία του Δήμου. Σε αυτή την περίπτωση ο δήμος θα χρειαζόταν να προσλάβει περισσότερο προσωπικό αλλά και ο ιδιώτης θα χρειαζόταν να προσφέρει και την παροχή της εξυπηρέτησης του κοινού.
Appears in Collections:ΔΧΤ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματικη.pdfΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ12.19 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.