Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31668
Title: Learning analytics: Toward the optimization of the learning process - A managerial perspective focusing on the student retention and the financial benefits
Authors: ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Advisor: Μυλώνη, Βαρβάρα
Keywords: Learning Analytics;Student Retention;Analytics;Moodle
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι μετρικές χρησιμοποιούνται εκτενώς στον κόσμο των επιχειρήσεων με σκόπο την τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων. Στο χώρο της Εκπαίδευσης όμως, οι μετρικές δεν χρησιμοποιούνται στο βαθμό και την έκταση που θα μπορούσαν. Αυτό φαίνεται να αλλάζει λόγω της αυξανόμενης απαίτησης για περισσότερη αποτελεσματικότητα, ιδιαίτερα στο πεδίο των μαθησιακών αποτελεσμάτων των φοιτητών. Οι μετρικές που αφορούν στη βελτίωση της απόδοσης των φοιτητών ονομάζοναι Μετρικές Μάθησης και αποτελούν έναν ταχέως αναδυόμενο τομέα. Στην παρούσα διατριβή, εξετάζουμε τον τομέα των μετρικών στην Εκπαίδευση δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στις Μετρικές Μάθησης. Αρχικά δίνουμε κάποιους ορισμούς και στη συνέχεια περιγράφουμε την τρέχουσα κατάσταση στην οποία βρίσκονται παρουσιάζοντας επιτυχημένες προσπάθειες διάφορων πανεπιστημίων. Υπάρχουν κάποιοι ενδοιασμοί σχετικά με την εφαρμογή τους, αλλά τα πλεονεκτήματα είναι πολλά και σημαντικά τόσο για τους φοιτητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και την κοινωνία γενικότερα. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων των Μετρικών Μάθησης, επικεντρωνόμαστε στα οικονομικά πλεονεκτήματα που εξαιτίας τους έχουν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί. Για το σκοπό αυτό, εξετάζουμε τη σχέση μεταξύ Μετρικών Μάθησης και μείωσης της φοιτητικής διαρροής και μεταξύ της μείωσης της φοιτητικής διαρρόης και των οικονομικών πλεονεκτημάτων που προκύπτουν από αυτή. Ως πρακτική εφαρμογή, υλοποιήσαμε ένα εργαλείο Μετρικών Μάθησης, το οποίο είναι μια επέκταση για τη διαδικτυακή πλατφόρμα μάθησης Moodle. Τέλος, συζητούμε για το πως μπορούν οι Μετρικές Μάθησης να εφαρμοστούν με επιτυχία σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό. Αυτό που συμπεραίνουμε είναι ότι οι Μετρικές Μάθησης θα πρέπει να αποτελέσουν μέρος μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που εκτός από τα απαραίτητα τεχνολογικά εργαλεία, θα συνοδεύεται επίσης και από μια γενικότερη οργανωσιακή αλλαγή που θα εμπλέκει όλα τα μέλη του εκπαιδευτικού οργανισμού, είτε αυτά είναι φοιτητές, καθηγητές ή διοικητικό προσωπικό.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaniotakis_Ioannis_MBA_Dissertation.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.35 MBAdobe PDFView/Open
MoodlePlugin_LearningAnalytics.zipΣυνοδευτικό Υλικό (Plugin για την πλατφόρμα του Moodle, η υλοποίηση του οποίου περιγράφεται στο κυρίως σώμα της διπλωματικής.)246.92 kBWinRAR zip archiver έκδοση 5.11View/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.