Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31662
Title: Konstruktivistische Lernumgebungen im DaF-Unterricht: mediengestützte Projektarbeit zur Förderung produktiver Sprachaktivitäten
Authors: ΓΑΙΤΑΝΑΚΗ, ΕΣΤΕΡ
Advisor: Χρύσου, Μάριος, Δρ.
Keywords: Εποικοδομητισμός;νέα μέσα;γραπτός λόγος;προφορικός λόγος;σχέδιο εργασίας
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τα εποικοδομητικά μαθησιακά περιβάλλοντα (Constructivism) στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Στόχο της υφιστάμενης εργασίας αποτελεί η προώθηση των παραγωγικών δεξιοτήτων (γραπτός και προφορικός λόγος) στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας (Project) με την υποστήριξη των Nέων Mέσων. Αρχικά, διασαφηνίζω τα κύρια χαρακτηριστικά των σύγχρονων θεωριών μάθησης και συγκεκριμένα του Συμπεριφορισμού και της Γνωστικής θεωρίας μάθησης και στη συνέχεια παρουσιάζω την θεωρία του Εποικοδομητισμού, στην οποία βασίζεται η συγγραφή της διπλωματικής εργασίας, εστιάζοντας στις βασικές θεωρητικές αρχές του. Κατόπιν, πραγματεύομαι τόσο τα βασικά σημεία του Εποικοδομητισμού όσο και τη διαδικασία της μάθησης και το ρόλο του καθηγητή και μαθητή στο πλαίσιο αυτού. Με βάση τα παραπάνω καταλήγω στη δημιουργία ενός μαθησιακού σεναρίου στηριζόμενου στις αρχές του Εποικοδομητισμού, με γνώμονα το οποίο διεξήχθη το σχέδιο εργασίας. Μετέπειτα, εστιάζω στα Νέα Μέσα, στον ορισμό και στη κατηγοριοποίηση αυτών και κυρίως στην ένταξη του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του διαδραστικού πίνακα στο μάθημα της Γερμανικής. Με τον τρόπο αυτό έρχονται στην επιφάνεια οι ποικίλες μορφές χρήσης τους. Εν συνεχεία, αναλύω τις παραγωγικές επικοινωνιακές δεξιότητες, δηλ. το γραπτό και το προφορικό λόγο, και συγκεκριμένα το πως αυτές παρουσιάζονται αφενός στις διάφορες μεθόδους μάθησης και αφετέρου στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες και στο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες. Έμφαση δίδεται ταυτόχρονα και στο διαδικαστικό χαρακτήρα της προώθησης της γραπτής και προφορικής ικανότητας. Τέλος, στα πλαίσια του θεωρητικού μέρους, παρουσιάζω τη μέθοδο του σχεδίου εργασίας ως μορφή μάθησης και εργασίας υπαγόμενη στις αρχές του Εποικοδομητισμού αναδεικνύοντας τους μαθησιακούς στόχους και τα διδακτικά/μαθησιακά πλεονεκτήματα και περιγράφοντας αναλυτικά τα στάδια υλοποίησής του. Στο πρακτικό μέρος της διπλωματικής εργασίας διεξάγω το εν λόγο σχέδιο εργασίας αναφερόμενη σε όλα τα βήματά του ενώ ακολουθεί η αξιολόγησή του. Κλείνοντας, εκθέτω τα συμπεράσματα, τα οποία προκύπτουν από τη συνολική ανάλυση της παρούσας εργασίας.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konstruktivistische Lernumgebungen im DaF-Unterricht mediengestützte Projektarbeit zur Förderung produktiver Sprachaktivitäten.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.