Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31589
Title: Επενδύοντας σε αναδυόμενες τεχνολογίες: Ανάλυση των στρατηγικών ανάπτυξης νέων προϊόντων (επιχειρηματικών/business και μηχανικής/engineering) για το Διαδίκτυο των Πραγμάτων
Authors: ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Advisor: ΑΡΤΙΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: Διαδίκτυο των Πραγμάτων;Internet of Things;Αναδυόμενες Τεχνολογίες;Emerging Technologies;Ανάπτυξη νέων προιόντων;New product development;Innovation management;Διαχείριση καινοτομίας;Investment;Επένδυση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι αναδυόμενες τεχνολογίες, οι οποίες προκύπτουν είτε από σημαντικές επιστημονικές ανακαλύψεις είτε από σύγκλιση τεχνολογιών, δημιουργούν επιχειρηματικές ευκαιρίες και κάποιες φορές ολόκληρες νέες βιομηχανίες. Ο μετασχηματισμός των αναδυόμενων τεχνολογιών σε νέα προϊόντα παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις τόσο σε επίπεδο επιχειρηματικότητας όσο και σε επίπεδο μηχανικής (engineering). Η παρούσα μελέτη εστιάζει στις στρατηγικές του συγκεκριμένου επιχειρηματικού κλάδου αναλύοντας τις αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν καθώς και τις κοινές πρακτικές που ακολουθούνται. Επίσης μελετά αυτές τις προκλήσεις για την περίπτωση της αναδυόμενης τεχνολογίας του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things) η οποία αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο συναλλαγής με τις ηλεκτρονικές συσκευές διασυνδέοντάς τις και παρέχοντας πρόσβαση σε αυτές μέσω του διαδικτύου. Από επιχειρηματικής πλευράς, ο τομέας της τεχνολογίας από τη φύση του επιτρέπει σε νέες εταιρείες (start-ups) να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά χρησιμοποιώντας την καινοτομία ως βασικό τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης (π.χ. crowd funding), συνεργατικοί σχηματισμοί (clusters) και σύμβουλοι επιχειρηματικότητας (business incubators) τις βοηθούν να αποκτήσουν την αναγκαία πρόσβαση σε κεφάλαια. Στον αντίποδα, οι εταιρείες με θέση στην αγορά χρησιμοποιούν την πελατειακή τους βάση για να προωθήσουν τα νέα τους προϊόντα καθώς και συγχωνεύσεις, εξαγορές και συνεργασίες προκειμένου να αποκτήσουν κυρίαρχη θέση. Από πλευράς μηχανικής, το μοντέλο ανάπτυξης νέων προϊόντων οφείλει να ανταποκρίνεται στις επιχειρηματικές προκλήσεις. Οι γρήγορες εναλλαγές των συνθηκών της αγοράς απαιτούν ταχεία πρόσβαση σε αυτές (time to market) και ακρίβεια στην ανάλυσή τους. Η διαχείριση της καινοτομίας οφείλει να ακολουθεί πρακτικές που προωθούν τη δια-τμηματική επικοινωνία και επεκτείνουν τις δυνατότητες της εταιρείας μέσω συνεργατικών σχηματισμών. Τέλος, η ανάγκη ύπαρξης ενός οικοσυστήματος προϊόντων και εργαλείων, το οποίο έχει καταλυτικό ρόλο στην αποδοχή νέων τεχνολογιών, οδηγεί σε συνεργασίες μεταξύ εταιρειών για την ανάπτυξη προτύπων.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
George_Giannaras_MBA_Dissertation.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.98 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.