Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31585
Title: Εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στο Δημόσιο Τομέα:Η περίπτωση του Υπουργείου Οικονομικών
Authors: ΤΣΙΓΓΑΝΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: Παναγιώτου, Νικόλαος
Keywords: TQM
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η πρόσφατη οικονομική κρίση, η αβεβαιότητα που επικρατεί στους δημόσιους οργανισμούς, καθώς και οι απαιτήσεις πλέον των πολιτών να απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες, έχουν καταστήσει απαραίτητη την άμεση ανάγκη μεταρρυθμίσεων στη Δημόσια Διοίκηση. Η εισαγωγή της ποιότητας και των μεθόδων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στο Δημόσιο Τομέα θα μπορούσε να εξαλείψει πολλά από τα υπάρχοντα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες. Ειδικότερα, η αξιοποίηση των εργαλείων της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, θα μπορούσε να συμβάλλει στην παροχή ποιοτικότερων, ταχύτερων και καλλίτερων υπηρεσιών, καθώς και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας, της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας είναι μια πρόταση διοικητικής οργάνωσης, με την οποία, τονίζεται η ανάγκη για μια εξωστρεφή Διοίκηση που προσεγγίζει τους πολίτες προσφέροντας τους ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες, αλληλεπιδρώντας με την κοινωνία με διάφορους τρόπους. Το κύριο χαρακτηριστικό της εφαρμογής της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στο Δημόσιο Τομέα είναι ότι εστιάζει στον πολίτη. Η παρούσα εργασία εξετάζει τα χαρακτηριστικά, το σκοπό, τη μεθοδολογία και την πρακτική εφαρμογή των εργαλείων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση. Ειδικότερα, προσπαθεί να καταγράψει και να αξιολογήσει κατά πόσο οι πρακτικές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας έχουν εφαρμογή στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών. Στόχος της πρωτογενούς έρευνας, με τη χρήση ερωτηματολογίου, είναι η καταγραφή των αντιλήψεων των υπαλλήλων, για τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, με τη χρησιμοποίηση του μοντέλου «Αρίστης Επιχείρησης» του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος. Η μελέτη επιτυγχάνει μέσα από την ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων, να καταγράψει τα δυνατά και αδύνατα στοιχεία του Οργανισμού, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την εφαρμογή ενός προγράμματος βελτίωσης και αφετέρου προσπαθεί να αποδείξει ότι το προσωπικό είναι έτοιμο να συμμετέχει στην εφαρμογή μεθόδων και εργαλείων της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Η εφαρμογή αυτού του μοντέλου δεν πρέπει να θεωρείται απαγορευτική για τους δημόσιους Οργανισμούς, οι οποίοι διαθέτουν τόσο το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, όσο και τις υποδομές, ώστε να το εφαρμόσουν και να οδηγηθούν στην αριστεία.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DISSERTATIONELENI-TSIGANOU AUGUST3.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.