Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31517
Title: Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην απόφαση των τουριστών για την επίσκεψη ενός προορισμού: Η περίπτωση των Ιωαννίνων
Authors: ΑΥΔΙΚΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: Μπέλλου, Βικτωρία - Μαρία
Keywords: social media;μέσα κοινωνικής δικτύωσης;tourism;image
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στις μέρες μας το Ίντερνετ έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Οι καταναλωτές το χρησιμοποιούν για να αγοράσουν προϊόντα/υπηρεσίες, να αναζητήσουν πληροφορίες, να επικοινωνήσουν, να ενημερωθούν. Ένα μεγάλο κομμάτι της χρήσης του σχετίζεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) των οποίων η δημοτικότητα έχει αυξηθεί θεαματικά τα τελευταία χρόνια και -ως νέα εργαλεία μάρκετιγκ- έχουν αποκτήσει καίριο ρόλο σε αρκετούς κλάδους του τουρισμού. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην αναζήτηση πληροφοριών και τις συμπεριφορές σχετικά με τη λήψη αποφάσεων. Η παρούσα εργασία εξετάζει το ρόλο των social media στην απόφαση των τουριστών για την επιλογή ενός προορισμού, από την οπτική των τουριστών. Επίσης ερευνάται η δύναμη της ηλεκτρονικής διαφήμισης από στόμα σε στόμα (eWOM) που προέρχεται από τα social media, καθώς και η σχέση της με την απόφαση των τουριστών στην επιλογή ενός προορισμού. Επιπροσθέτως, ενσωματώνει την έννοια της συνολικής εικόνας ως μεσολαβητική μεταβλητή, καθώς και την αντιλαμβανόμενη αξιοπιστία των social media και τα αντιλαμβανόμενα οφέλη χρήσης των social media κατά το σχεδιασμό των διακοπών ως μετριαστικές μεταβλητές μεταξύ του eWOM και της επιλογής του προορισμού. Η έρευνα για την εργασία διεξήχθη στα Ιωάννινα και απευθυνόταν σε Έλληνες τουρίστες που διέμειναν σε ξενοδοχεία της πόλης. Οι συμμετέχοντες έπρεπε να ήταν ηλικίας 17 και άνω και χρήστες οποιουδήποτε social media. Για την υποστήριξη της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο βασισμένο στην επιστημονική βιβλιογραφία. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα δείγμα από 179 συμμετέχοντες. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων, τη χειμερινή περίοδο αιχμής για τους Έλληνες. Τα ερωτηματολόγια διαμοιράστηκαν όλα προσωπικά στους ερωτηθέντες στα ξενοδοχεία τους. Τα ευρήματα από τους ελέγχους των υποθέσεων που πραγματοποιήθηκαν επιβεβαιώνουν ότι το eWOM επιδρά άμεσα και θετικά στην επιλογή του προορισμού των τουριστών. Επίσης, τα αντιλαμβανόμενα οφέλη χρήσης των social media κατά το σχεδιασμό των διακοπών ρυθμίζουν την επίδραση του eWOM στην επιλογή του προορισμού μέσω της συνολικής εικόνας του προορισμού.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avdikou_Maria_Dissertation_MBA_2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.