Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31489
Title: Διερεύνηση της συμπεριφοράς των εταιρικών πελατών (B2B customers) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για B2B σκοπούς προϊόντων και υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών: Μια έρευνα των εταιρικών πελατών του ΟΤΕ στην ελληνική αγορά
Authors: ΜΑΡΚΟΥ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ
Advisor: Σπαής, Γεώργιος
Keywords: μέσα κοινωνικής δικτύωσης, B2B, εταιρική κουλτούρα, αντιληπτή χρησιμότητα, αντιληπτή ευκολία στη χρήση, συμπεριφορική πρόθεση, στάση απέναντι στη χρήση, Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας;social media, B2B, corporate culture, perceived usefulness, perceived ease to use, behavioral intention, attitude towards use, Technology Acceptance Model
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της συμπεριφοράς των πελατών B2B σχετικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών για σκοπούς B2B. Για το σκοπό αυτό υλοποιήθηκε έρευνα που απευθύνεται σε πελάτες B2B του ΟΤΕ στην ελληνική αγορά, προκειμένου να διερευνήσει τις σχέσεις μεταξύ των ακόλουθων μεταβλητών: 1) πραγματική χρήση των social media για σκοπούς B2B 2) τη στάση απέναντι στη χρήση 3) αντιληπτή χρησιμότητα 4) αντιληπτή ευκολία στη χρήση 5) αντιλήψεις χρηστικότητας, 6) εταιρική κουλτούρα, 7) πρόθεση συμπεριφοράς και 8) προσωπικά χαρακτηριστικά. Το ερευνητικό μοντέλο υποστηρίζεται από το έργο των Keinamen και Kuivaleainen (2015) και το μοντέλο ΤΑΜ (Davis, 1989). Για τη μελέτη αυτή αναπτύχθηκαν 15 υποθέσεις και 10 υπο-υποθέσεις οι οποίες ελέγχουν τη σχέση μεταξύ των διαφόρων μεταβλητών. Η μέθοδος έρευνας της παρούσας μελέτης ήταν η μελέτη περίπτωσης χρησιμοποιώντας ποσοτική μέθοδο ανάλυσης και η συλλογή των πρωτογενών στοιχείων έγινε με τη διεξαγωγή μιας έρευνας για τους πελάτες Β2Β του ΟΤΕ, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και την Κρήτη. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώνεται από 94 πελάτες, ενώ τα δεδομένα που τελικά περιλαμβάνονται στη μελέτη μετά από μια διαδικασία επιλογής ήταν από 73 πελάτες B2B. Η ανάλυση οδήγησε σε απόρριψη των 14 από τις 25 υποθέσεις. Οι υποθέσεις H1-1a και H1-1b σχετικά με τη θετική επίδραση της εταιρικής κουλτούρας στην αντιληπτή χρησιμότητα γίνονται δεκτές με p = 0,03 και p = 0,003 αντίστοιχα. Η υπόθεση 3-1 (H3-1) σχετικά με τη θετική επίδραση των αντιλήψεων ευχρηστίας στην αντιληπτή χρησιμότητα έγινε δεκτή με p = 0,001, η υπόθεση H4-1 σχετικά με τη θετική επίδραση της αντιληπτής ευκολίας στη χρήση στην αντιληπτή χρησιμότητα έγινε δεκτή με p = 0,003, η υπόθεση H4-2 σχετικά με τη θετική επίδραση της αντιληπτής ευκολία στη χρήση σχετικά με τη στάση απέναντι στη χρήση έγινε δεκτή με p = 0.000, η υπόθεση Η6 για το θετικό συνδυασμένο αποτέλεσμα της εταιρικής κουλτούρας, της αντιληπτής χρησιμότητας και της στάσης απέναντι στη χρήση στην συμπεριφορική πρόθεση έγινε δεκτή με p = 0.000. Επίσης οι υποθέσεις Η7-1 και H7-2 έγιναν δεκτές με p = 0,00, οι οποίες σχετίζονται με την θετική επίδραση της αντιληπτής χρησιμότητας στη συμπεριφορική πρόθεση και τη στάση απέναντι στη χρήση. Η θετική επίδραση της στάσης απέναντι στη χρήση στη συμπεριφορική πρόθεση υποστηρίχθηκε από την υπόθεση Η8 με p = 0.000. Η θετική επίδραση της συμπεριφορικής πρόθεσης στη πραγματική χρήση (H9) υποστηρίχθηκε επίσης με p = 0,016. Η σημασία αυτής της μελέτης υποστηρίζεται από το γεγονός ότι η έρευνα στην υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Β2Β είναι περιορισμένη. Η συγκεκριμένη έρευνα μπορεί να δώσει ιδέες στους διευθυντές των οργανισμών, τόσο ως πελάτες και ως πάροχοι προϊόντων και υπηρεσιών για να κατανοήσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά σε σχέση με τα social media για σκοπούς B2B και να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση για να διευκολύνουν τη διαχείριση και στρατηγικές προώθησης, καθώς και την αύξηση της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες τους.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARKOU DIONYSIA Dissertation final 20.8.2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, παραρτήματα1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.