Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31456
Title: Μελέτη σκοπιμότητας εγκατάστασης τελεφερίκ στην πόλη της Θεσσαλονίκης
Authors: ΦΑΝΟΥΛΗ, ΛΕΜΟΝΙΑ
Advisor: Πολύζος, Σεραφείμ
Keywords: Εναέρια καλωδιοκίνητη μετακίνηση/ Aerial ropeway transit;Μελέτη σκοπιμότητας/ Feasibility study;Οικονομική αξιολόγηση συστημάτων εναέριας καλωδιοκίνητης μετακίνησης/ Economic assessment of aerial ropeway transit systems;Τελεφερίκ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εναέρια καλωδιοκίνητη μετακίνηση, μία τεχνολογία μετακίνησης διαδεδομένη σε ολόκληρο τον κόσμο εδώ και δεκαετίες, κυρίως για ψυχαγωγικό σκοπό, τα τελευταία χρόνια κάνει την εμφάνισή της μέσα σε αστικές περιοχές, με συστήματα που χρησιμοποιούνται ως μέσα μαζικής μεταφοράς. Για την υλοποίηση των συστημάτων, όπως και για κάθε συγκοινωνιακό έργο, θα πρέπει να προηγείται η απαραίτητη αξιολόγηση, ώστε να εκτιμάται η βιωσιμότητα και η επιτυχία αυτών, την οποία δυσχεραίνουν οι περιορισμένες σχετικές γνώσεις και εμπειρίες. Η Διπλωματική Εργασία πραγματεύεται την εγκατάσταση συστημάτων εναέριας καλωδιοκίνητης μετακίνησης εντός αστικών περιοχών. Συγκεκριμένα σκοπός της εργασίας είναι η οικονομική αξιολόγηση των εγκαταστάσεων από την πλευρά του επενδυτή- κυρίου του έργου και η διατύπωση μεθοδολογίας αξιολόγησης, της οποίας η εφαρμογή θα πρέπει να προηγείται της κατασκευής ενός συστήματος εναέριας καλωδιοκίνητης μετακίνησης, με τελικό στόχο τη λήψη απόφασης σχετικά με την έγκριση ή την απόρριψη υλοποίησής του. Η προτεινόμενη μεθοδολογία εφαρμόζεται στην περίπτωση του τελεφερίκ της Θεσσαλονίκης, που θα συνδέει το θαλάσσιο ανάπτυγμα και το κέντρο της πόλης με το περιαστικό δάσος και του οποίου ο Μητροπολιτικός Δήμος εξετάζει την εγκατάσταση. Εφαρμόζοντας την εν λόγω μεθοδολογία εκτιμάται ότι η εγκατάσταση του τελεφερίκ στη Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι επιτυχής. Ιδιαίτερα κρίσιμη παράμετρος προκύπτει η ετήσια ζήτηση της εγκατάστασης, για την οποία απαιτείται ακριβέστερη εκτίμηση αλλά και η συνεννόηση με τους φορείς των μαζικών μέσων μεταφοράς της πόλης, ώστε να εξασφαλισθεί η σύνδεση των μετακινήσεων. Η παράμετρος του κόστους συντήρησης και λειτουργίας της εγκατάστασης και του κόστους επένδυσης επηρεάζουν λιγότερο τα αποτελέσματα της ανάλυσης, ωστόσο για τον προϋπολογισμό του έργου, ο οποίος κατά την παρούσα αξιολόγηση αποτελεί αρχική προσέγγιση, απαιτείται ακριβέστερη εκτίμηση. Το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης και η προτεινόμενη μεθοδολογία οικονομικής αξιολόγησης είναι δυνατόν να ακολουθηθεί και σε άλλες ελληνικές πόλεις, για εγκαταστάσεις εναέριας καλωδιοκίνητης μετακίνησης εντός αστικού ιστού, που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσα μαζικής μεταφοράς.
Appears in Collections:ΔΧΤ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fanouli_Diplomatiki.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.52 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.