Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31449
Title: Η φύση και οι διαστάσεις της εμπλοκής του πελάτη σε μια διαδικτυακή κοινότητα ενός Ελληνικού κέντρου επαγγελματικής κατάρτισης: Οι επιπτώσεις για τις στρατηγικές μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Authors: ΜΑΝΤΖΑΡΗΣ, ΙΩΣΗΦ
Advisor: Σπαής, Γεώργιος
Keywords: Social media, brand communities, vocational center, Greece, customer engagement, customer engagement theory
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδηγούν όλους τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες πληροφορικής να μοιράζονται ιδέες, υλικό, σκέψεις, ενώ παράλληλά τους βοηθούν να αναπτύξουν νέες τακτικές στην έρευνα, την αξιολόγηση και την επιλογή αγοράς αγαθών και υπηρεσιών. Μέχρι το 2012 η εμπλοκή του πελάτη εξετάζονταν σε έναν μεγάλο βαθμό θεωρητικά, ενώ πολύ πρόσφατα τα πρακτικά παραδείγματα άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους. Βασιζόμενοι στην μελέτη του Schultz (2016), η παρούσα εργασία σκοπεύει να εξετάσει τις διαστάσεις της εμπλοκής του πελάτη σχετικές με την συμπεριφορά και το συναίσθημα σε μια διαδικτυακή κοινότητα ελληνικού κέντρου επαγγελματικής κατάρτισης. To θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας βασίζεται στην θεωρία στην Customer Engagement Theory Schultz (2016), ενώ ερευνήσαμε 5 δομικές έννοιες της εμπλοκής του πελάτη (τις δράσεις των πελατών, τις δράσεις της μάρκας/εταιρείας, την αφοσίωση στην μάρκα/εταιρεία, την ικανοποίηση στην μάρκα/εταιρεία καθώς και την δημιουργία σχέσης (μάρκας-πελάτη)). Βασιζόμενοι στην μέθοδο μελέτης περίπτωσης, εκπονήσαμε μια ποσοτική ανάλυση δευτερογενών δεδομένων από επτά καμπάνιες ελληνικού κέντρου επαγγελματικής κατάρτισης. Οι υποθέσεις εξετάστηκαν με την χρήση επαγωγικής στατιστικής με επίπεδο σημαντικότητας ίσο με 0.05 και το αποτέλεσμα ήταν να αποδεχτούμε τις υποθέσεις Η1 και Η2 και να απορρίψουμε τις H3, H3a, H4, H5, H5a και H6 . Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: (i) Οι διευθυντές θα πρέπει να αναπτύξουν στρατηγικές που επικεντρώνονται περισσότερο σε πιθανούς πελάτες που ήδη έχουν αναπτύξει σχέσεις. (ii) Η εμπλοκή του πελάτη σε μια κοινότητα μάρκας παρέχει πολύτιμες επιπλέον πληροφορίες για την ίδια την μάρκα καθώς και τις ανταγωνίστριες. (iii) Επίσης, αυξάνεται όσο αυξάνονται τα χρήματα που ξοδεύονται από την μάρκα για καμπάνιες. (iv) Οι υπηρεσίες που πωλήθηκαν διαμέσων των διαφημίσεων που έτρεξαν δεν ακολούθησαν τις τάσεις του αριθμού των υποστηρικτών της σελίδας. (v) Η εμπιστοσύνη δεν επηρεάζεται άμεσα όταν προκύπτουν αρνητικές κριτικές. (vi) Οι στρατηγικές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται πως δεν επηρεάζουν άμεσα την εμπλοκή των πελατών στην περίπτωσή μας. (vii) Η ικανοποίηση δεν επηρεάζεται άμεσα όταν προκύπτουν θετικές κριτικές από τους υποστηρικτές της κοινότητας της μάρκας. Για πρώτη φορά, η μελέτη θα ερευνήσει τις σχέσεις που προκύπτουν μεταξύ των πελατών και της διαδικτυακής κοινότητας, ενώ παράλληλα θα προσφέρει θεωρητικές και πρακτικές εφαρμογές και συνεισφορά στον εκπαιδευτικό τομέα και στον τομέα του μάρκετινγκ, διαμέσων της ανάλυσης πραγματικών δεδομένων.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mantzaris_Iosif_MBA_Dissertation _Final.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.28 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.