Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31423
Title: “Αξιολόγηση της οικονομικής θέσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων Α.Ε και στατιστική διερεύνηση των παραγόντων που επιδρούν στην ικανοποίηση και στην πιστότητα των πελατών, τόσο στην επιχείρηση, όσο και στα παρεχόμενα προϊόντα και υπηρεσίες της”
Authors: ΣΚΟΡΔΑΣ, ΒΑΓΙΟΣ
Advisor: ΦΡΑΓΚΟΣ, Δρ. ΧΡΗΣΤΟΣ
Keywords: ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟI;ADVANCED QUANTITATIVE METHODS;ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ;FINANCIAL ANALYSIS
Issue Date: Sep-2016
Abstract: Στην παρούσα Μελέτη διεξήχθη μία ανάλυση της οικονομικής θέσης των ΕΛΤΑ μέσω της χρήσης χρηματοοικονομικών δεικτών, η οποία κατέληξε στο γεγονός ότι η επιχείρηση διάγει μία δύσκολη περίοδο από απόψεως απόδοσης, ρευστότητας & κερδοφορίας, γεγονότα που οφείλονται τόσο στην οικονομική κρίση, καθώς επίσης και σε εσωτερικούς παράγοντες και αρρυθμίες όπως: μείωση του κύκλου εργασιών λόγω της εκτεταμένης υποκατάστασης της φυσικής αλληλογραφίας από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, των προβλημάτων στην διαχείριση και διακίνηση δεμάτων, στην καθυστέρηση της πληρωμής της επιδότησης παροχής των καθολικών υπηρεσιών από το κράτος, στα υψηλά λειτουργικά κόστη σε σχέση με τους ανταγωνιστές, στην πιστωτική πολιτική έναντι των Μεγάλων πελατών που αφορούν κυρίως σε φορείς και επιχειρήσεις του Δημοσίου. Επιπλέον, έγινε μία ανάλυση, τόσο του εσωτερικού περιβάλλοντος, όπου το ισχυρό Brand, η τεχνογνωσία και το εκτενέστερο πανελλαδικό δίκτυο σημείων επαφής κατεγράφησαν στα «Δυνατά Σημεία» της επιχείρησης, ενώ η γραφειοκρατία και οι αδυναμίες τόσο της παραγωγικής διαδικασίας όσο και της εξυπηρέτησης των Πελατών μετά την πώληση κατεγράφησαν στις «Αδυναμίες». Σαν σημαντικές «Ευκαιρίες» κατεγράφησαν η αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών Δεμάτων λόγω της ανάπτυξης του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και η ανάγκη υιοθέτησης ηλεκτρονικών και «πράσινων» ταχυδρομικών υπηρεσιών, ενώ στις «Απειλές» αναφέρονται η αυξημένη ηλεκτρονική υποκατάσταση λόγω της ανάπτυξης της χρήσης του Διαδικτύου, η επέκταση των ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών, καθώς και η μείωση του εισοδηματικού επιπέδου των Πελατών. Από την Ανάλυση Ανταγωνισμού, προέκυψε ότι οι κύριοι αντίπαλοι στην εν λόγω αγορά για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία αφορούν στις ιδιωτικές εταιρίες Courier, καθώς και στα Τραπεζικά Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα και Ασφαλιστικές Εταιρίες. Τέλος, διεξήχθη στατιστική ανάλυση μέσω της διεξαγωγής έρευνας σε δείγμα 201 συμμετεχόντων από την οποία προέκυψε ότι οι κυριότεροι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τον βαθμό ικανοποίησης και πιστότητας των πελατών των Ελληνικών Ταχυδρομείων αφορούν, αφενός σε χαρακτηριστικά της επιχείρησης και των παρεχόμενων προϊόντων της (π.χ. αξιοπιστία ΕΛΤΑ, τιμή, ευκολία χρήσης υπηρεσιών) και αφετέρου στα χαρακτηριστικά των εργαζομένων (π.χ. ταχύτητα εξυπηρέτησης, γνώση προϊόντων & υπηρεσιών, προθυμία, ευγένεια).
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skordas-V-MBA Δ.Ε.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.