Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31390
Title: MARKETING STRATEGIES FOR GREEK SMALL AND MEDIUM SIZED WINERIES
Authors: ΤΣΙΡΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: Tsoulfas, Ioannis
Keywords: wine;marketing;small-medium sized
Issue Date: 2016
Abstract: Το κρασί αποτελεί ένα προϊόν με μεγάλη παράδοση και ιστορία στην Ελλάδα που έχει σημαντική θέση στον τρόπο ζωής των Ελλήνων, ταυτόχρονα όμως έχει εξελιχθεί σε προϊόν μεγάλης οικονομικής σημασίας για την χώρα. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια για τους ‘γνώστες του κρασιού’, η Ελλάδα εξελίσσεται σε μια αναδυόμενη δύναμη και μια οινοπαραγωγική χώρα που αξίζει να παρακολουθήσουν στενά στο μέλλον. Βασικοί αυτουργοί αυτού είναι οι ενθουσιώδες έλληνες οινοπαραγωγοί που αποφάσισαν να προωθήσουν στις διεθνείς αγορές, μέσω των σύγχρονων τεχνικών μάρκετινγκ, τη μοναδικότητα του Ελληνικού terroir που αποτελείται από περισσότερες από 300 γηγενείς ποικιλίες. Αυτή η μελέτη έχει ως στόχο να περιγράψει τις επιμέρους διεργασίες που περιλαμβάνει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας αποτελεσματικής στρατηγικής marketing για τα μικρομεσαία οινοποιεία, τα οποία ενώ αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία του κατακερματισμένου αμπελοιοινικού τομέα, τείνουν να μη δίνουν την αρμόζουσα σημασία στον προγραμματισμό μάρκετινγκ. Μέσα από την ανάλυση υπάρχουσας βιβλιογραφίας, τη συλλογή δευτερογενών δεδομένων από προηγούμενες μελέτες, τον τύπο και ηλεκτρονικές πηγές και τη μελέτη της στρατηγικής μάρκετινγκ του Οινοποιείου Παπαγιαννάκου’, έγινε προσπάθεια κατανόησης της αγοράς με την παρουσίαση βασικών σημείων του διεθνούς και ελληνικού αμπελοοινικού τομέα, των παραγόντων μακροικονομικού περιβάλλοντος που επηρεάζουν τη λειτουργία του κλάδου και των παραγόντων που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά και τη συνολική ζήτηση, με στόχο την επιλογή των τμημάτων τις αγοράς που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν καλύτερα από τα μικρομεσαία οινοποιεία, την ανάπτυξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και την εφαρμογή τεχνικών μάρκετινγκ που αυξάνουν την αντιλαμβανόμενη ποιότητα των προϊόντων στο μυαλό των καταναλωτών και τελικά οδηγούν στη διείσδυση σε νέες αγορές, τη δημιουργία επικερδών συμφωνιών και ‘πιστών’ καταναλωτών. Με τη συνολική παγκόσμια παραγωγή να συνεχίζει να αυξάνεται, τη συνολική κατανάλωση να μειώνεται, τις καταναλωτικές συνήθειες και τους όρους του εμπορίου να μεταβάλλονται και την Ελλάδα να εξακολουθεί να διανύει συνθήκες οικονομικής ύφεσης, η ανάπτυξη κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ αποτελεί τη μόνη διέξοδο για τα μικρομεσαία οινοποιεία, αλλά και την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την αυξανόμενη φήμη των δυνατοτήτων του ελληνικού terroir.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELENI TSIROU 'MARKETING STRATEGIES OF SMALL-MEDIUM SIZED WINERIES'.pdfMAIN THESIS DOCUMENT4.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.