Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31370
Title: Μαθησιακή Ικανότητα και Συμπεριφορά σε δείγμα μαθητών Δημοτικού Σχολείου με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα: Νευροψυχολογική παρέμβαση με τη μέθοδο της Νευροανάδρασης
Authors: ΖΕΡΒΑΚΗ, ΟΥΡΑΝΙΑ
Advisor: ΔΗΜΑΚΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής;Υπερκινητικότητα:;μαθησιακή ικανότητα;Νευροανάδραση,;ΔΕΠ-Υ
Issue Date: 26-Jul-2016
Abstract: Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί αναπτυξιακή διαταραχή της παιδικής ηλικίας που επηρεάζει το 5-8% του μαθητικού πληθυσμού. Επηρεάζει σημαντικά τη μαθησιακή ικανότητα, τη συμπεριφορά, την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Διεθνείς έρευνες υποστηρίζουν τα θετικά αποτελέσματα της εκπαίδευσης με τη νευροψυχολογική μέθοδο της Νευροανάδρασης στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί σε δείγμα ελλήνων μαθητών η αποτελεσματικότητα της Νευροανάδρασης στη βελτίωση της μαθησιακής τους ικανότητας και συμπεριφοράς. Το δείγμα αποτελείται από 40 μαθητές ηλικίας 8-12 ετών, διαγνωσμένους με ΔΕΠ-Υ, που χωρίστηκαν τυχαία στην ομάδα παρέμβασης και την ομάδα ελέγχου. Η ομάδα ελέγχου παρακολούθησε μόνο το σχολικό τμήμα ένταξης ενώ η ομάδα παρέμβασης παρακολούθησε επιπλέον 40 συνεδρίες Νευροανάδρασης. Πριν και μετά την παρέμβαση όλοι οι μαθητές αξιολογήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς τους με ένα άτυπο τεστ μαθησιακής αξιολόγησης και από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους με το ερωτηματολόγιο συμπεριφοράς GoodmanSDQ. Επίσης αξιολογήθηκε η ικανότητα συγκέντρωσης, ελέγχου παρορμητικότητας και ο χρόνος αντίδρασης όλων των μαθητών με την ηλεκτρονική δοκιμασία συνεχούς επίδοσης QIK-CPT. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων καταδεικνύει ότι οι μαθητές της ομάδας παρέμβασης βελτίωσαν σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο τη μαθησιακή τους απόδοση και τη συμπεριφορά βάσει των γονεϊκών αξιολογήσεων. Βάσει της κρίσης των εκπαιδευτικών η συμπεριφορά βελτιώθηκε και στις δύο ομάδες. Η ομάδα παρέμβασης βελτίωσε την απόδοσή της και στο QIK-CPT. Παρόλο που η έρευνα επιδέχεται μεθοδολογικών βελτιώσεων αποτελεί την πρώτη ολοκληρωμένη απόπειρα να καταγραφεί σε ελληνικό μαθητικό πληθυσμό η αποτελεσματικότητα της Νευροανάδρασης στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ και ανοίγει νέες προοπτικές στις μεθόδους παρέμβασης και αντιμετώπισης της διαταραχής.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EKPDE_ZERVAKI_OURANIA.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.