Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31055
Title: Πολιτιστικά Προγράμματα και Πολιτιστική Διαχείριση: Η περίπτωση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην πόλη των Ιωαννίνων
Authors: ΝΤΟΚΑ, ΑΓΛΑΪΑ
Advisor: Αρταβάνη, Μαρία-Αθηνά Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Keywords: Πολιτιστικά προγράμματα;Πολιτισμός – Εκπαίδευση;Πολιτιστική πολιτική;Στρατηγική Μάρκετινγκ;Οικονομική Διαχείριση
Issue Date: 17-Mar-2016
Abstract: Η εκπαίδευση και ο πολιτισμός χαρακτηρίζονται από μια σχέση αλληλεξάρτησης. Ο πολιτισμός μεταδίδεται μέσω εκπαίδευσης, ενώ η εκπαίδευση ως μια σημαντική κοινωνική λειτουργία είναι βασικό στοιχείο του πολιτισμού. Η σχέση αυτή διαφαίνεται στα καινοτόμα προαιρετικά προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της πολιτιστικής διαχείρισης των Πολιτιστικών Προγραμμάτων των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ιωαννίνων. Αρχικά διερευνάται η έννοια του πολιτισμού, η σχέση του με την εκπαίδευση και η σημασία της πολιτιστικής πολιτικής στη χώρα μας. Στη συνέχεια αναλύονται τα πολιτιστικά προγράμματα, το θεσμικό πλαίσιο, οι στόχοι, η θεματολογία, η διδακτική και η σημασία τους στην εκπαίδευση. Για τη μελέτη του θέματος, επιχειρήθηκε μια διαφορετική θεωρητική προσέγγιση του σχολείου, ως πολιτιστικού οργανισμού μη κερδοσκοπικού. Ειδικότερα εξετάζεται η οικονομική διαχείριση, οι πόροι και οι πηγές εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης των πολιτιστικών προγραμμάτων των σχολικών μονάδων. Εξετάζεται η σημασία της στρατηγικής του Μάρκετινγκ, ενώ αναφέρονται τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή των πολιτιστικών προγραμμάτων σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Όλα τα παραπάνω βρίσκουν εφαρμογή στα πολιτιστικά προγράμματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ιωαννίνων που επιλέχθηκαν ως μελέτη περίπτωσης. Στη συνέχεια γίνεται παρουσίαση των διαθέσιμων στοιχείων των πολιτιστικών προγραμμάτων που πραγματοποιήθηκαν σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους (2003-2007 & 2013-2016), κατά τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του θεσμού και κατά την περίοδο οικονομικής κρίσης. Αναλύεται η οικονομική διαχείρισή τους, ίνεται αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και ακολουθούν συμπεράσματα και προτάσεις. Η αποκωδικοποίηση των δεδομένων καταδεικνύει την ανάγκη εφαρμογής μιας στρατηγικής Μάρκετινγκ, την υιοθέτηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης, την ανάγκη συνεργασίας των αρμοδίων φορέων για την υιοθέτηση και το σχεδιασμό τοπικής και εθνικής πολιτιστικής στρατηγικής.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ntoka Aglaia_Diplomatiki Ergasia.pdfΚυρίως Σώμα διπλωματικής1.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.