Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31027
Title: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Authors: ΤΗΛΑΒΕΡΙΔΟΥ, ΣΟΝΙΑ
Advisor: ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, Δρ.
Keywords: ENTREPRENEURSHIP;ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;SECONDARY;ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ;EDUCATION;ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Issue Date: 31-Mar-2016
Abstract: O κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να μελετήσει την Επιχειρηματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Η Επιχειρηματικότητα αποτελεί μοχλό αντιμετώπισης της ανεργίας και βελτίωσης της οικονομικής κατάστασης μίας χώρας. Στην καλλιέργεια της επιχειρηματικής κουλτούρας, συμβάλλει η επιχειρηματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η Ελλάδα, όπως και πολλές ευρωπαϊκές χώρες, εφάρμοσαν Επιχειρηματικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα την τελευταία 15ετία με τις οδηγίες και την οικονομική στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μέσω της κριτικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης των αντίστοιχων δράσεων της Ελλάδας, διαπιστώθηκε ότι τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν παραγνώριζαν τον ουσιαστικό ρόλο των εκπαιδευτικών που εμπλέκονταν σε αυτά, είχαν ως ομάδα-στόχο κυρίως τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και δεν γινόταν αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων αυτών. Προκειμένου να ερευνηθούν τα σημεία αυτά, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα σε εκπαιδευτικούς (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ) που έχουν συμμετάσχει σε τέτοιες δράσεις. Η παρούσα έρευνα μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών ως προς: τα προσδοκώμενα αποτελέσματα αυτών των προγραμμάτων για τους μαθητές, τα εμπόδια που αντιμετώπισαν κατά την εφαρμογή τους και την αξιολόγηση των προγραμμάτων μετά την ολοκλήρωσή τους. Το σύνολο των απαντήσεων τους ως προς τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ταυτίζονται με αντίστοιχες ευρωπαϊκές μελέτες. Όμως, εμπόδια που θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι Έλληνες εκπαιδευτικοί τα θεωρούν μέτριας σημαντικότητας. Η αξιολόγηση των προγραμμάτων αυτών επικεντρώθηκε στις απόψεις των εκπαιδευτικών ως προς τον αντίκτυπο που είχαν τα προγράμματα αυτά στους μαθητές μετά την ολοκλήρωσή τους. Με δεδομένη, την έλλειψη αντίστοιχων ελληνικών ερευνών με αντικείμενο τα εκπαιδευτικά προγράμματα για την επιχειρηματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η παρούσα διπλωματική προσπάθησε να μελετήσει τις βασικότερες πτυχές του θέματος, στερούμενη άλλων ανάλογων ευρημάτων προς σύγκριση και μελέτη. Σαφώς, περαιτέρω έρευνα που θα μελετά τις απόψεις των μαθητών για τα προγράμματα αυτά, θα μπορούσε να οδηγήσει σε συγκριτική αξιολόγηση των δύο μελετών αλλά και αντίστοιχη έρευνα με τις απόψεις αρμόδιων φορέων θα συμπλήρωνε το ερευνητικό πεδίο της εκπαίδευσης στην επιχειρηματικότητα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (εκπαιδευτικοί-μαθητές-φορείς).
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TILAVERIDOU-S-DISSERTATION-FINAL.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.